V součtu všech nabízených produktů předepsala Triglav pojišťovna v loňském roce hrubé pojistné v celkové výši 713 milionů korun. Což znamená nárůst o 0,5 % oproti roku 2008. Výsledky pojišťovny tak zcela kopírují dynamiku trhu neživotního pojištění v České republice, kterou monitoruje Česká asociace pojišťoven (ČAP). Podle statistik asociace tuzemské pojišťovnictví loni stagnovalo, přesto se však nevyplnily negativní prognózy v souvislosti s finanční krizí.
„S ohledem na krizi jsem očekával obchodní výsledky s velkým očekáváním. Velice mě proto těší, že jsme loni dokázali udržet zájem zákazníků a podařilo se nám i v době utahování opasků generovat zisk,“ uvedl Petr Baný, generální ředitel a předseda představenstva Triglav pojišťovny. „I nadále se hodláme zaměřovat především na zkvalitňování našich stávajících produktů. Rádi bychom letos ještě výrazněji promluvili do online pojišťovnictví, ve kterém bychom se chtěli stát jedním z hlavních hráčů na tuzemském trhu,“ doplnil Baný.
Zájem klientů o majetkové pojištění
V loňském roce jsme se soustředili především na profitabilitu, výběr kvalitních klientů a na boj s neplatiči, zdůraznil generální ředitel. Letošním plánem je růst víc než český trh (proti roku 2009 by měl růst dosáhnout 5 %). "Za letošní čtyři měsíce jsme se dostali na stejná čísla jako v loňském roce. Ve druhém a třetím čtvrtletí budou čísla určitě vyšší než loni," konstatoval Baný.
Triglav pojišťovna evidovala v roce 2009 již tradičně největší zájem o povinné ručení. Oproti roku 2008 vzrostl také zájem klientů o majetkové pojištění, v jehož případě bylo loni sjednáno o 10 % v pojistném více. Zákazníci se více zajímali rovněž o úrazové a cestovní pojištění. Pojišťovna registrovala menší pokles zájmu pouze u pojištění odpovědnosti a havarijního pojištění, který se projevil ve výsledcích celého českého trhu. Nezájem o pojištění automobilů přirozeně souvisel s poklesemprodejnosti aut.
„Příjemně nás překvapil především nárůst počtu smluv u majetkového pojištění, který v době recese považujeme za velký úspěch. Sjednávání majetkového pojištění jsme loni podpořili slevou 20 %, což zájem o tento typ pojištění zvýšilo,“ připomněl Roman Sznapka, produktový manažer Triglav pojišťovny. „S podobnými cenovými akcemi bychom rádi pokračovali i v budoucnu. V letošním roce se v tomto směru zaměřujeme především na úrazové pojištění,“ doplnil Sznapka.
On-line produkty pro malé a střední firmy
Obchodní výsledky Triglav pojišťovny loni potvrdily meziroční nárůst online prodeje o téměř 10 %. Společnost v současné době nabízí možnost sjednávání smluv na internetu u čtyř pojistných produktů - povinného ručení, pojištění majetku, cestovního a úrazového pojištění. Celková produkce online smluv přesáhla v roce 2009 částku 21 milionů korun, přičemž nejvíce smluv na internetu bylo sjednáno na povinné ručení.
Triglav pojišťovna spolupracuje s vybranými makléři a vychází jim všestranně vstříc.
Klienty Triglav pojišťovny jsou ze 60 % firmy, zbývajících 40 % tvoří fyzické osoby. Jedním z plánů pojišťovny je nabídnout firmám i šikovně přednastavené pojistné produkty, které bude možné uzavírat on-line.
DŠ

Komentáře
Přidat komentář