„Dočasně jsme přerušili používání písmene Z jako našeho loga na sociálních sítích, kde se doposud vyskytovalo izolovaně a mohlo by být dezinterpretováno,“ sdělili zástupci skupiny Zurich deníku The Telegraph. Panuje obava, že by mohlo být vnímáno jako proputinovský postoj. „Situaci dále monitorujeme a jsme připraveni přijmout další opatření, pokud by byla potřeba. Naše logo s písmenem Z je tady asi 150 let. Je to důvěryhodná značka, nicméně musíme se vypořádat i s novou situací a adekvátně reagovat.“
Mohlo by vás zajímat: Konference IE v Praze: Kde leží možnosti k lepší ochraně klienta?
Písmeno Z se od okamžiku invaze na Ukrajinu objevuje na výzbroji ruské armády, ale také na tričkách nebo v propagandistických klipech a videích ve prospěch agresorů. Společnost Zurich válečné aktivity Rusů hned po zahájení vpádu na ukrajinské území odsoudila. Považuje je rovněž za ohrožení demokracie a svobody v celém regionu.
Odchod z Ruska
Během května oznámilo vedení skupiny Zurich Insurance Group, že se usneslo prodat své podnikatelské aktivity v Rusku 11 členům tamního týmu. Odprodej samozřejmě bude ještě podléhat schválení lokálních regulatorních orgánů. Pod novými vlastníky bude pojišťovna operovat nezávisle a pod jinou značkou, protože Zurich už nehodlá dále provozovat obchod v Rusku. Novým majitelům by ale byl k dispozici profesionální tým lokálních zaměstnanců s akumulovaným know-how a expertízou v oboru, což by jim umožnilo kontinuálně pokračovat v pojišťování.
Mohlo by vás zajímat: Markéta Šichtařová: Krutá pravda o zdražování
Dosavadní Zurich Rusko je neživotní pojišťovna s podílem 0,3 % na tamějším trhu. Hlavní náplní činnosti byla podpora aktivit mezinárodních zákazníků podnikajících v Rusku. V roce 2021 činilo ruské hrubé předepsané pojištění asi 34 milionů USD. Z této částky byly jen 3 miliony USD vybrány od lokálních klientů.
Komentáře
Přidat komentář