Podle informací zasvěcených odborníků se staly požáry na palubách nákladních lodí hlavní příčinou stoupajících škod během poslední dekády. Německá průmyslová pojišťovna to publikovala ve své zprávě z počátku května. Podle ní dochází často kvůli ničivému požáru ke ztrátě kompletního nákladu i lodi samotné.
Mohlo by vás zajímat: Exkluzivní fotogalerie: Jak proběhlo předávání cen ankety Pojišťovna roku
Velké nákladní lodě, z nichž ty největší mohou převážet až 8 000 vozidel, jsou velmi náchylné na rozbouřeném moři kvůli stabilitě, a pak také kvůli riziku požáru, sdělil Justus Heinrich, šéf námořní divize v Allianz Global Corporate & Specialty pro region CEE. Experti už podrobili plavidla a jejich konstrukce velmi pečlivé inspekci, která následovala po řetězci incidentů na moři. A do toho přišla katastrofa na palubě Felicity Ace. Přitom takové havárie jsou vždy velice komplexní události a samozřejmě na pojistné plnění velmi drahé.
Felicity Ace transportovala vozidla prémiových značek Porsche, Audi, Lamborghini a další vozy ze skupiny Volkswagen. Po požáru na palubě klesla ke dnu nedaleko pobřeží souostroví Azory, když ji zalily vlny. Plavidlo se v důsledku toho naklonilo o 45 stupňů na bok.
Mohlo by vás zajímat: Ekonomické dopady zastavení dodávek energetických surovin z Ruska do Evropy
Podle Allianz otevřené paluby lodí umožňují velmi rychlé rozšíření ohně, zatímco jeho hašení velkým množstvím vody může vést k nestabilitě, náklonu a převržení. Lodníci dopravující náklad jsou pod tlakem, aby dodrželi co nejkratší dobu vykládky a nakládky v přístavech, což může v krajním případě vést k tomu, že lodě vyplují, aniž by posádka spočítala rizika zátěže plavidla nákladem, anebo dokončila vyvazování lodi či zabezpečení vodotěsných dveří a bran.
Výzkum Allianz poukázal rovněž na dodatečná rizika vzniku požáru na lodích, jimiž jsou dopravovány elektromobily. Jak odborníci upozornili po testech, lodní sprinklery a hasící systémy nejsou samy schopny efektivně bojovat s ohněm vzniklým na elektromobilech.
Komentáře
Přidat komentář