„Sledovali jsme společnosti vyrábějící motorová vozidla a stroje pro všeobecné účely a dodavatelské společnosti působící v segmentu automobilového průmyslu jako přímí dodavatelé,“ upřesnila analytička Dun & Bradstreet Petra Štěpánová s tím, že tržby společností za rok 2019 byly hlavním kritériem.
Mohlo by vás zajímat: ČAP Insurance talk: U mikrofonu Alena Macková
Na 1. místě se tradičně umístila ŠKODA AUTO s tržbami 467 miliard korun, které však v roce 2020 klesly o 30 miliard (-6,5 %) na 437 miliard korun. Na druhém místě figuruje Hyundai Motor Manufacturing Czech s tržbami 123 miliard korun, které v roce 2020 propadly o 9 miliard, tedy o 7,5 %. Třetí místo obsadil Continental Automotive Czech Republic s tržbami 69 miliard v roce 2019, které v následujícím roce klesly téměř o čtvrtinu. Součet tržeb 10 největších automotive podniků v ČR meziročně propadl z 879 na 796 miliard, tedy o více než 83 miliard, což představuje pokles téměř o desetinu. „Podobný trend lze sledovat i ve skupině TOP 25, ačkoliv součet tržeb 25 největších firem klesl o 9 %,“ doplnila Petra Štěpánová.
Výrazněji, než tržby největším českým automotive hráčům klesal v období mezi lety 2019 a 2020 hospodářský výsledek před zdaněním. Tři z deseti firem skončily ve ztrátě, propad však zaznamenalo devět firem z deseti. Zatímco součet hospodářských výsledků firem zahrnutých v TOP 10 za rok 2019 dosáhl necelých 58 miliard, v roce 2020 se jednalo o 27,5 miliardy, což představuje pokles o 53 %. „Stejně jako v případě tržeb, obdobné výsledky vykázaly firmy ve skupině TOP 25. Součet hospodářských výsledků se propadl o 30 miliard, resp. o 51 %. Zisk meziročně zvýšilo jen 6 firem z 25,“ uzavřela analytička Dun & Bradstreet.
Komentáře
Přidat komentář