Důvěra podnikatelů v ekonomiku se v březnu zvýšila napříč všemi odvětvími. Ve srovnání s únorem nejvíce vzrostla v obchodě (+2,3 bodu), dále ve vybraných službách (+1,8 bodu), v průmyslu (+1,3 bodu) a ve stavebnictví (+1,1 bodu). „Důvěra podnikatelů vzrostla třetí měsíc v řadě, čímž se přiblížila svému dlouhodobému průměru. Ze všech hodnocených otázek vstupujících do souhrnného indikátoru důvěry podnikatelů k březnovému růstu nejvýrazněji přispěla vyšší očekávaná poptávka ve vybraných odvětvích služeb,“ uvedl Jiří Obst, vedoucí oddělení konjunkturálních průzkumů ČSÚ.
Mohlo by vás zajímat: Silný rok pro VIG: Předepsané pojistné vzrostlo na 15,2 mld. EUR
Důvěra spotřebitelů se oproti minulému měsíci zvýšila. Indikátor důvěry v březnu vzrostl o 2,2 bodu na hodnotu 98,8. Podíl spotřebitelů očekávajících pro období příštích dvanácti měsíců zhoršení celkové ekonomické situace v Česku se meziměsíčně snížil, přesto zůstává relativně vysoký. Podíl domácností očekávajících zhoršení své finanční situace v příštích dvanácti měsících se ve srovnání s únorem mírně snížil. Počet domácností, které hodnotí svou současnou finanční situaci hůře, než tomu bylo v předchozích dvanácti měsících, zůstal stejný jako v únoru. Počet respondentů, kteří neplánují v příštích dvanácti měsících pořizovat velké nákupy, se mírně snížil.
„Důvěra spotřebitelů v ekonomiku se po tříměsíčním poklesu zvýšila a to zejména z důvodu zmírnění jinak nadále výrazně negativních očekávání spotřebitelů ohledně vývoje hospodářské situace v Česku pro období následujících dvanácti měsíců,“ sdělila Anastasija Neradová z oddělení konjunkturálních průzkumů ČSÚ.
Komentáře
Přidat komentář