Co přinesla studie Global Risk Management Survey 2017?

Co přinesla studie Global Risk Management Survey 2017?
Co přinesla studie Global Risk Management Survey 2017?
14.9.2017 Spektrum

Podle nejnovější analýzy společnosti Aon jsou největším rizikem pro podniky poškození pověsti a značky. Studie zpracovala reakce manažerů z různých firem po celém světě. Nejčastějšími příčinami poškození dobrého jména a značky jsou podle nich závadné produkty a zveřejnění podvodných obchodních praktik.

 

Aktuálně zvyšuje tlak na společnosti komunikace a nemilosrdné šíření negativních zkušeností na sociálních sítích. „Skokanem roku“ je riziko kybernetických útoků – letos na páté příčce, loni ještě „jen“ na devátém místě. 

Jak vypadá žebříček TOP 10 rizik 2017?

  1. Poškození dobrého jména (pověsti) a značky
  2. Ekonomický pokles /pomalé zotavení
  3. Zvyšující se konkurence
  4. Regulatorní a legislativní změny a zásahy
  5. Kybernetická kriminalita /hackeři /viry
  6. Nedostatečné inovace a nevstřícnost vůči potřebám klienta
  7. Neúspěch v náboru talentů a jejich růstu
  8. Přerušení provozu
  9. Politická rizika a nejistoty
  10. Rizika vyplývající z odpovědnosti

Mohlo by vás zajímat: Floridu čeká moment pravdy: Škody budou likvidovat bezejmenné pojišťovny


Čeho se bojí pojišťováci?

Studie současně segmentovala obavy podle odvětví a branží. Segment pojištovnictví, investic a financí zařadil na první tři příčky poškození dobrého jména a značky, dále regulatorní a legislativní změny a zásahy, a do třetice kybernetickou kriminalitu, hackerské útoky a viry. K úplně stejnému závěru dospěli i bankéři, kteří byli dotázáni zvlášť.

Jak šel čas…

Zajímavé je sledovat, jak se hodnocení rizik měnilo v čase. Zatímco od roku 2015 dominuje nebezpečí ztráty dobré pověsti, v období celosvětové recese od 2009 do 2013 byl největším strašákem ekonomický pokles, respektive příliš pomalé zotavování hospodářství. V popředí se drží i rizika spojená s regulatorními a legislativními změnami (od roku 2009 stále v TOP 4). Nejistota spojená s odpovědností za produkty, služby, aktivity a v souvislosti s výkonem funkcí se v žebříčku objevila letos podruhé (2015, 2017). Stabilní pozici si drží i zesilující konkurence (od roku 2009 stále v TOP 4).


Mohlo by vás zajímat: Globální kybernetické útoky způsobuji škody srovnatelné s velkými hurikány


Respondenti byli také dotázáni, jaký předpokládají vývoj hlavních rizik pro jejich odvětví v dalších 3 letech. Jako nebezpečí číslo jedna uvedli pojišťováci nedostatečné inovace a neúspěch v uspokojování potřeb klientů. Na dalších dvou příčkách se u nich umístily regulatorní a legislativní změny legislativy a kyberkriminalita.

Celá řada branží se zjevně obává nového hospodářského poklesu, protože ekonomický propad uváděly na prvním místě hojněji než letos. Nikdo naopak nezařadil do výběru budoucích TOP 3 problémy s náborem kvalifikovaných pracovníků. Také současný nejobávanější fenomén, totiž ztráta reputace a poškození značky, měl v předpovědích z různých odvětví na pomyslné pyramidě rizik v dalších třech letech jen třetinové zastoupení oproti letošku.

Studii provedlo Centrum inovací a analýz Aon (Aon Centre of Innovation and Analytics) on-line formou. Své dotazy směřovalo hlavně na risk manažery a finanční ředitele (CRO, CFO), investory nebo správce aktiv. Probíhal v posledním kvartále 2016, na vzorku více než 1.800 manažerů s rozhodovacími pravomocemi z 33 oborů ekonomiky, ve více než 60 zemích po celém světě.

Celá studie je ke stažení ve zkrácené a úplné verzi zde: 

http://www.aon.com/germany/publikationen/risk-solutions/global-risk-management-survey-2017.jsp

Zdroj: AON

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.