Dušan Quis: Klimatické změny mění pravidla hry. Allianz je připravena


			Dušan Quis: Klimatické změny mění pravidla hry. Allianz je připravena

Osobností pojistného trhu jsme se v tradiční novoroční anketě zeptali na zhodnocení průběhu uplynulého roku a na klíčové momenty nadcházejícího roku 2025. V dnešním zamyšlení představí své postřehy Dušan Quis, předseda představenstva a generální ředitel Allianz pojišťovny.

Rok 2024 byl rokem, který opět prověřil sílu a odolnost českého pojišťovacího sektoru. Zářijové povodně jsou z pohledu počtu nahlášených škod největší živelní katastrofou v historii Allianz na českém trhu. Pouze z této kalamity jsme zaregistrovali více než 15 000 škodních událostí. Pro srovnání v „tornádovém“ roce 2021 to bylo 7 300 živelních škod za celý rok.


Mohlo by vás zajímat: Martin Švec: Technologie, kvalita a péče o klienty jsou klíčem k úspěchu


Jsem hrdý na své kolegyně a kolegy, kteří se pustili do práce fakticky už v době, kdy povodně teprve hrozily. Klientům jsme rozeslali informační SMS, abychom jim připomněli jak v případě škody postupovat. Během kalamity jsme jen nečekali na to, až se klienti sami ozvou, ale aktivně jsme je obvolávali a řada škod byla nahlášena přímo v rámci těchto hovorů. Velké poděkování si zaslouží kolegyně a kolegové z Jeseníku a Krnova. Jejichž pobočky, ale i soukromý majetek, byly povodní zasaženy, přesto však neváhali a okamžitě začali pomáhat svým klientům. S obnovením obchodních míst jim přijeli pomoci také zástupci Allianz z obcí, které postiženy nebyly. Do zasažených oblastí jsme vyslali dvě mobilní kanceláře, kde mohli naši lidé pracovat a pomáhat klientům s nahlašováním škod.

Zářijové povodně ukázaly, jak významnou roli sehrála digitalizace a jak je užitečná právě pro klienty. Pro nahlášení škod na majetku použilo v září 85 % klientů webový formulář pro registraci škod, což představuje historicky nejvyšší počet registrací s celkem 9 355 zaregistrovanými škodami.


Mohlo by vás zajímat: Luděk Menčík: Dobrou zprávou pro trh je zkvalitnění upisovacích standardů


Zářijové povodně jsou největšími v historii Allianz pojišťovny, ale naše schopnost plánovat v dlouhodobém horizontu a vytvářet dostatečné rezervy v příznivém období, nám poskytuje stabilitu a odolnost zvládat i takto náročné situace. Díky tomu pak můžeme naplňovat naše poslání a klienti se na nás mohou spolehnout.

Český pojišťovací sektor v minulých letech opakovaně upozorňoval na riziko podpojištění, zářijové povodně toto riziko znovu připomněly. Data ukazují, že se klima mění. Kromě povodní postihly v posledních pěti letech Českou republiku vichřice, tornádo, kroupy a další meteorologické jevy, které poškodily majetek občanů, firem i obcí, mnohdy opakovaně. Správně nastavená pojistka je tedy zásadní. Naši specialisté na obchodních místech s revizemi nebo uzavíráním nových smluv pomáhají a klienty k nim také aktivně vyzývají.


Mohlo by vás zajímat: Tomáš Síkora: Investice do technologií budou formovat budoucnost pojistného trhu


Rok 2024 však přinesl i dobré zprávy. Jednou z nich je takzvaná onlinizace povinného ručení. Nový, digitalizovaný proces zpravidla zabere minutu, a to od sjednání pojištění přes online zaplacení až po registraci vozidla v databázi ČKP. Klienti díky tomu nemusejí na území ČR prokazovat povinné pojištění vozidla – tzv. zelenou kartou. Allianz pojišťovna začala v uvedeném režimu uzavírat pojištění už v červenci, tedy tři měsíce před tím, než příslušný zákon vstoupil v platnost.

Významné legislativní změny přinesl loňský rok také do oblasti penzijního spoření. Pro nás to znamenalo významné úpravy systémů, abychom na tyto změny byli připraveni.  Již na počátku roku 2024 jsme účastníkům penzijního spoření umožnili změnit výši příspěvku (případně udělat některé další změny) on-line. Stovky tisíc provedených změn, potvrzují, že jde o službu, která skutečně odráží potřeby klientů.

V oblasti životního pojištění v letošním roce přineseme nový produkt, který umožní občanům ČR pojistit se pro případ, že budou potřebovat dlouhodobou péči. Oceňujeme, že stát daňovou výhodou podpořil motivaci občanů k odpovědnosti v podmínkách nepříznivého demografického vývoje, který v budoucnu s velkou pravděpodobností přinese zvýšený nápor na sociální služby.

Velmi si vážíme toho, že i na českém trhu dostáváme skvělá vysvědčení od klientů, kteří nás v průběžném nezávislém hodnocení, vnímají jako „loyalty leadera“ v životním pojištění a v oblasti neživotního pojištění hodnotí kvalitu našich produktů a služeb „nad trhem“.  Důležitým ukazatelem spokojenosti zákazníků je pro nás rovněž pětihvězdičkové hodnocení, které uplatňujeme na každou interakci s klientem. Zlepšování zákaznické zkušenosti je pro nás tématem, kterému se věnujeme nepřetržitě a stejně tomu bude i v roce 2025.


Mohlo by vás zajímat: ČKP: Povinné ručení má více než 9 a půl milionu vozidel


Uvědomujeme si, že pro zákazníky je klíčovým momentem kvalita likvidace pojistných událostí. V této oblasti nám významně pomáhají nové technologie, protože umožňují zautomatizovat dílčí části likvidačního procesu, v některých případech celou likvidaci. Jedná se například o zapojení umělé inteligence nebo technologie OCR (optické rozpoznávaní znaků). Zapojování těchto nových technologických možností je pro nás rovněž zásadním tématem letošního roku.

Rok 2024 byl rokem nesmírně náročným, ale byl také rokem, kdy jsme opět zlepšili služby našim klientům. Za to patří obrovský dík zaměstnancům, kolegyním a kolegům v obchodní síti i všem obchodním partnerům.

Dušan Quis
Předseda představenstva a generální ředitel Allianz pojišťovny

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

Související články