Intenzivní. Tímto jedním slovem by se dal shrnout loňský rok, který toho v oblasti pojišťovnictví přinesl opravdu hodně.
Pro Direct pojišťovnu to byl rok plný nových projektů a příprav na ty, které nás čekají v dalších letech. Významným milníkem byl jistě vstup na polský trh. Jedná se o první expanzi do zahraničí, od které si slibuji, že dokážeme jednoduché a přátelské pojištění nabízet i v dalších zemích mimo Česko. Začali jsme s autopojištěním, ale postupně budeme přidávat další. Čeká nás jistě zajímavá cesta, na kterou se velmi těším.
Mohlo by vás zajímat: Pavel Řehák: Máme ambici pokrýt všechna krajská města sítí autosalonů Direct
AI je game changer
Co se týká celého pojistného trhu, klíčovou roli stále hraje, a ještě dlouho bude hrát, digitalizace. Stále větší počet klientů očekává rychlé, jednoduché a plně online procesy. Umělá inteligence je game changer, který bude mít v této oblasti hlavní slovo. Proto se snažíme její potenciál maximálně využít, například k usnadnění komunikace a urychlení řešení pojistných událostí.
V oblasti digitalizace musely loni pojišťovny také reagovat na změny v povinném ručení. Bylo potřeba vytvořit systém, ve kterém se údaje o vzniku, změnách a zániku pojištění propisují do centrální databáze v reálném čase. My jsme měli výhodu v tom, že online řešení jsme nabízeli už dávno předtím. Proto jsme šli cestou, kterou vnímáme jako nejjednodušší – pojištění tedy u nás i dál vzniká zaplacením.
Ničivé povodně
Ještě větší zkouškou pro pojišťovny byly samozřejmě ničivé povodně, které zasáhly mnoho regionů. Jsem rád, že jsme našim klientům dokázali rychle a spolehlivě pomoci s jejich škodami a musím říct, že jsem na celý tým opravdu hrdý! Když jsem četl zpětné vazby od klientů, říkal jsem si: „To, co děláme, má smysl“.
Bohužel jsme ale znovu viděli, jak mnoho domů a bytů je buď nepojištěných, nebo pojištěných nedostatečně. Toto je oblast, kde je stále třeba zvyšovat povědomí a pomáhat lidem lépe chránit jejich majetek. A i proto se letos na pojištění majetku ještě více zaměříme.
Mohlo by vás zajímat: ČNB ke zprostředkování pojištění při poskytování operativního leasingu
Co nás čeká v roce 2025?
Nový rok začínáme s velkým nadšením a mnoha plány. Představujeme zcela nový produkt zaměřený na pojištění mazlíčků, protože zde vidíme obrovský potenciál. Je až s podivem, že Česká republika je sice v oblasti domácích zvířat velmoc, chováme přes 2,2 milionu psů a 1,3 milionu koček, ale pojištěných jsou jen přibližně 4 % z nich.
Pojištění mazlíčků navíc vidím jako možnost, jak do budoucna výrazně zlepšit péči o naše čtyřnohé parťáky. Díky pojištění totiž lidé nemusejí řešit, jestli budou mít na zaplacení účtů od veterináře. A svým psům a kočkám tedy mohou dopřát maximální péči.
Jsme součástí Direct family
Díky pojištění mazlíčků navíc klientům dokážeme nabídnout zase o něco komplexnější péči. Právě komplexnost je podle mě směr, kterým se bude pojišťovnictví ubírat. Lidé nechtějí pojišťovnu jen jako firmu, která jim proplatí faktury. Tam není žádný zážitek, žádná emoce. Lidé budou podle mě čím dál častěji vyhledávat pojišťovny, které jim vyřeší jejich problémy od začátku až do konce. A právě takovou pojišťovnu stavíme.
Abychom tento směr ještě více podtrhli, plánujeme letos rebranding, který ukáže, že už nyní nejsme jen pojišťovna. Chceme ještě více zdůraznit, že jsme součástí Direct family, díky čemuž dokážeme klientům poskytnout širší servis a výhody, které standardní pojišťovny nenabízejí. Příkladem je už nyní Garance mobility. Díky ní mohou naši klienti mimo jiné získat náhradní auto zdarma, pokud si to své nechají opravit v některém ze servisů sítě Direct auto. Službu mohou využít i při běžné údržbě, například při výměně oleje. Letos navíc rozšíříme síť servisů tak, aby pokryla většinu krajů v České republice. Díky tomu bude tato služba pro lidi ještě dostupnější.
Chceme tedy být nejen pojišťovnou, ale také partnerem, který klienty provází v každodenních životních situacích a nabízí řešení, která jsou šitá na míru jejich potřebám.
Mohlo by vás zajímat: Predikce MF: Hospodářské oživení při nízké inflaci bude pokračovat
10 let na trhu
Letošní rok navíc bude mimochodem i jubilejním. Oslavíme totiž 10 let na trhu. Nechceme kolem toho ale dělat žádný velký rozruch. Nemyslím si totiž, že by si nás lidé vybírali podle toho, kolik let jsme na trhu. Daleko důležitější je, jaké služby jim dokážeme nabídnout. Proto se díváme hlavně dopředu. A když vidím plány, které máme, můžu s jistotou říct: „Bude to jízda“.
Proto chci hlavně poděkovat všem, kdo jste součástí našeho příběhu. Klientům, všem Direcťákům, makléřům, finančním poradcům a všem investorům. Těším se, že do toho letos opět společně pořádně šlápneme.
Komentáře
Přidat komentář