Nástroje finančního poradce 21. století: Svoboda, technologie a dobré zázemí. Máte je?


			Nástroje finančního poradce 21. století: Svoboda, technologie a dobré zázemí. Máte je?

Na českém trhu aktuálně působí přes 190 finančních společností, které nabízí na 2000 produktů. Poradenství je tak více než kdy jindy potřebné a náročné řemeslo. Tím spíš je ovšem klíčové, aby šli tito “řemeslníci” s dobou a neusnuli na vavřínech. Banky a pojišťovny usilovně digitalizují a tomuto trendu se musí přizpůsobit logicky i poradci.

Dobrou zprávou je, že pro poradce to ale nemusí znamenat práci navíc. Naopak. Chytrými inovacemi, jak dokazuje například poradenská síť Bonnet, mohou jen získat.

Jaké jsou tedy ty nejčastější problematické atributy poradenské práce, které dnes lze hravě řešit moderními technologiemi? 

Přebujelá administrativa a papírování

Finanční poradce se musí potýkat s poměrně barvitou a neustále se měnící státní legislativou. Tím ale mnohdy jeho administrativní povinnosti nekončí. Stohy dokumentů k jednomu klientovi, pravidelné formuláře o obvolaných kontaktech, atd. Přitom řada těchto úkonů je jednoduše zbytečná. A vše nezbytné lze vyřešit jednotným informačním systémem, kde poradce najde přehledně vše od databáze klientů přes kompletní metodiky až po všechny produkty.


Mohlo by vás zajímat: Jak jsou evropské pojišťovny aktivní v on-line prostředí?


Technologie z 90. let

Svíráte v rukách váš služební tablet a říkáte si, že vás se to netýká? Ne tak zcela. Řada poradenských firem podceňuje pořízení a vývoj moderního softwaru a programů a ty staré si s vaším mobilním zařízením nemusí zcela porozumět. Přinejmenším ve chvílích, kdy je systém přetížen ostatními uživateli. Intuitivní, moderní a kompatibilní software je dnes naprosto nezbytný.

Porovnejte si přehledně všechny hypotéky na trhu a vyřiďte hned veškeré zasmluvnění. S minimální chybovostí, s maximální rychlostí. Rychlost je benefit pro klienty a tím pádem konkurenční výhodou poradce.

Drhnoucí interní komunikace a zázemí

Na jednu stranu se musíte účastnit úmorných firemních školení stovky kilometrů od domova, ale když chcete například upravit klientovu smlouvu, na odpověď čekáte dlouhé dny.

Za prvé, klasická školení dnes už v plné míře nahrazují on-line webináře, které šetří čas, peníze a jsou efektivnější. Lze si je opakovaně přehrát a otázky pokládat on-line.

Za druhé, díky technologiím dnes musí být efektivní interní komunikace ne benefitem ale samozřejmostí. Od on-line metodické, právní a IT podpory, funkční support linky až po možnost řešit některé záležitosti přímo s vedením.


Mohlo by vás zajímat: Fungující spolupráce. VIG a Česká spořitelna se zaměří na produkty NŽ


“Nechci a už mi nevolejte.”

Kolikrát asi tahle slova finanční poradce slyšel. Že je to nedílnou součástí poradenské práce? Telefonní kontakt s klienty ano, ale pocit tlaku na jedné a stud z vtírání na druhé nikoliv. Díky praktickým on-line srovnávačům produktů lze sestavit databázi klientů, u kterých je více než pravděpodobné, že pomoc odborníka uvítají. Šikovní poradci tak nemají o klienty nouzi a zvyšuje se i možnost úspěšné spolupráce. V opačném případě je to ztráta času pro obě strany.

(Ne)svobodné podnikání

Vše výše řečené má kromě technologického řešení i jednoho společného jmenovatele, a to jednoduše nevhodně zvolenou platformu podnikání. Neefektivní, svázanou pravidly, s akcentem ne na klienta a setrvalý profit, ale na jednorázové provize, které z účtu odejdou tak rychle, jako na něj přišly.

Značí to ale pošramocenou pověst multi-level firem spíš než poradenství jako takového. Neochota investovat, zlepšovat a komunikovat.

My takovým neduhem netrpíme a naše řešení rádi poradcům poskytneme, třeba i nezávazně na zkoušku. Nahlédněte nám do kuchyně, projděte si naše metodiky, aplikace a služby. Naše know-how neskrýváme, my se jím rádi pochlubíme. Díky našemu Poradci na zkoušku uvidíte, že to jde i jinak.

 

 

Zdroj: Chytrý Honza

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

Související články