Mohlo by vás zajímat: ČNB: Jaká byla úspěšnost odborných zkoušek za 3Q 2024?
„Je pravděpodobné, že se někdo o nahrazení lidského poradce umělou inteligencí při sjednávání životního pojištění pokusí, a možná zjistí, že chatboty či podobné technologie skutečně ušetří náklady na lidský personál. Otázkou ovšem zůstává, zda budou klienti ochotni důvěřovat stroji v tak citlivé oblasti, jakou je životní pojištění. Prodej životního pojištění se zásadně liší od produktů, které si klienti kupují automaticky, jako je třeba autopojištění. Autopojištění se stalo komoditou, u níž je role poradců minimální, jelikož se dá jednoduše sjednat online. Naproti tomu u složitějších produktů, mezi které řadíme životní pojištění, investice nebo hypotéky, je klíčový lidský prvek. Klientova důvěra ve svého poradce je základem dlouhodobého a fungujícího vztahu, a v tomto ohledu umělá inteligence ještě dlouho nedokáže nahradit lidskou empatii a osobní přístup. Zkrátka, technologie je výborný nástroj, ale v případě komplexních a citlivých produktů zůstane lidský faktor nenahraditelný,“ říká například generální ředitel a předseda představenstva pojišťovny Simplea Martin Švec.
Mohlo by vás zajímat: Václav Geletič: Pojištění elektromobilů kryje specifická rizika
Komentáře
Přidat komentář