„Pouze pokud cestovní kancelář s klienty nekomunikuje a postup pro ně nikde nezveřejnila, je vhodné požádat její pojišťovnu o pomoc napřímo. Pojišťovna pak může cestovní kancelář oficiálně vyzvat, aby se k situaci vyjádřila,“ uvádí vedoucí likvidace pojistných událostí Slavia pojišťovny Miroslav Novák. „Tento scénář ale nastává málokdy. Většina kanceláří tuto situaci v minulosti zvládla zcela profesionálně a bez průtahů,“ dodává.
Mohlo by vás zajímat: 2024: Allianz s růstem čistého zisku 10,1 %. AXA má celkové výnosy 110 mld. €
Důležité je pamatovat si, že na uplatnění nároku mají klienti lhůtu tři měsíce. Pro svižné zahájení výplaty pojistného plnění je nezbytné, aby cestovní kancelář předala pojišťovně veškeré podklady potřebné k likvidaci škody. Svou část dokumentace musí doložit také klienti. Co budete určitě potřebovat?
- Smlouvu o zájezdu,
- doklad o zaplacení zájezdu,
- výpis z komunikace s cestovní kanceláří a doklad o zrušení zájezdu,
- bankovní spojení pro zaslání náhrady.
V případě, že kupující zastihne krach cestovní kanceláře během jejich zájezdu, je prioritou Slavia pojišťovny jejich bezpečný návrat do České republiky. „Spolupracujeme s asistenční službou Global Assistance, která pomáhá klientům v krizových situacích. V žádném případě nenecháme naše klienty v zahraničí bez pomoci. Pokud je například ubytovatel odmítne dál ubytovat, řešíme situaci přímo s ním a s dalšími partnery,“ ujišťuje Miroslav Novák.
Mohlo by vás zajímat: D.A.S. vstupuje na trh s právní ochranou živnostníků. Co přesně produkt přináší?
Klienti by měli v takovém případě co nejdříve kontaktovat asistenční linku uvedenou v pojistných dokumentech, kde jim bude poskytnuta okamžitá pomoc a instrukce k dalšímu postupu.
Komentáře
Přidat komentář