CK zkrachovala, na dovolenou neodletíte. Co bude dál, prozradí Slavia pojišťovna


			CK zkrachovala, na dovolenou neodletíte. Co bude dál, prozradí Slavia pojišťovna

Kufry máte sbalené, těšíte se na vysněnou dovolenou, ale ve zprávách se dozvíte, že vaše cestovní kancelář zkrachovala. Co teď? V první řadě je důležité vědět, že v těchto případech jde o smluvní vztah mezi cestovní kanceláří  a pojišťovnou, nikoliv přímo mezi klienty a pojišťovnou. O postupu řešení situace by tak měla klienty informovat cestovní kancelář. 

„Pouze pokud cestovní kancelář s klienty nekomunikuje a postup pro ně nikde nezveřejnila, je vhodné požádat její pojišťovnu o pomoc napřímo. Pojišťovna pak může cestovní kancelář oficiálně vyzvat, aby se k situaci vyjádřila,“ uvádí vedoucí likvidace pojistných událostí Slavia pojišťovny Miroslav Novák. „Tento scénář ale nastává málokdy. Většina kanceláří tuto situaci v minulosti zvládla zcela profesionálně a bez průtahů,“ dodává.


Mohlo by vás zajímat: 2024: Allianz s růstem čistého zisku 10,1 %. AXA má celkové výnosy 110 mld. €


Důležité je pamatovat si, že na uplatnění nároku mají klienti lhůtu tři měsíce. Pro svižné zahájení výplaty pojistného plnění je nezbytné, aby cestovní kancelář předala pojišťovně veškeré podklady potřebné k likvidaci škody. Svou část dokumentace musí doložit také klienti. Co budete určitě potřebovat? 

  1. Smlouvu o zájezdu,
  2. doklad o zaplacení zájezdu,
  3. výpis z komunikace s cestovní kanceláří a doklad o zrušení zájezdu,
  4. bankovní spojení pro zaslání náhrady.

V případě, že kupující zastihne krach cestovní kanceláře během jejich zájezdu, je prioritou Slavia pojišťovny jejich bezpečný návrat do České republiky. „Spolupracujeme s asistenční službou Global Assistance, která pomáhá klientům v krizových situacích. V žádném případě nenecháme naše klienty v zahraničí bez pomoci. Pokud je například ubytovatel odmítne dál ubytovat, řešíme situaci přímo s ním a s dalšími partnery,“ ujišťuje Miroslav Novák.


Mohlo by vás zajímat: D.A.S. vstupuje na trh s právní ochranou živnostníků. Co přesně produkt přináší?


Klienti by měli v takovém případě co nejdříve kontaktovat asistenční linku uvedenou v pojistných dokumentech, kde jim bude poskytnuta okamžitá pomoc a instrukce k dalšímu postupu.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články