Co se vlastně stalo?
V tomto případě nešlo o klasickou hromadnou srážku, kdy řetězově nabourá jedno vozidlo do druhého. Prvním aktérem příběhu byl řidič bílé dodávky Peugeot, který jel v dešti příliš rychle a na dvouproudé silnici narazil do levých svodidel. Zůstal tedy stát v levém jízdním pruhu. Postupoval podle předpisů a na vozovku umístil výstražný trojúhelník.
Za chvíli se k Dacii přiřítilo černé BMW, jehož řidič jel rychleji, než mu dovolovalo počasí, auto i zkušenosti. Lekl se toho, co uviděl před sebou, dostal smyk a vletěl do pravých svodidel. Hned za BMW si v deštivém dnu uháněl rychlostí 145 km/hodinu majitel Dacie. Z videa je zřejmé, že ani on se počasím a viditelností moc netrápil. Nejprve nabral BMW, pak ještě Peugeot, a nakonec skončil na střeše.
Mohlo by vás zajímat: TOP 30 pojišťovacích makléřů za rok 2023 v Česku dle oPojištění.cz
Zkuste si teď tipnout, kdo je podle předpisů viníkem nehody?
Na první pohled se může zdát, že škodu na ostatních autech způsobil nepřímo řidič Peugeotu, který vzhledem k vlastní kolizi „parkoval“ v levém pruhu. Ten si ale ve skutečnosti pouze způsobil škodu na svém vlastním vozu. Náhradu škody by po něm mohl požadovat také správce vozovky, resp. majitel svodidel.
V případě černého BMW byla situace obdobná. Přitěžujícím faktorem ale byla skutečnost, že této nehodě šlo předejít, kdyby byla jízda tohoto řidiče obezřetnější. Podobně tak u řidiče Dacie. Kdyby jel pomaleji a stihl zareagovat včas, měl šanci se nehodě zcela vyhnout.
Mohlo by vás zajímat: Vidlákovy peníze: 5 důvodů, proč pojišťovna odmítne zaplatit škodu z povodní
Míra účasti u jednotlivých aktérů havárie byla po prostudování mnoha faktorů, které nelze do naší krátké zprávy zahrnout všechny, následující: BMW 35 %, Dacia 65 % a Peugeot 0 %. Následky po této kolizi tak pojišťovny platily částečně z povinného ručení a částečně z havarijního pojištění. Pokud však majitelé těchto automobilů měli „havarijko“ sjednané. Jinak si museli část škody zaplatit sami.
Komentáře
Přidat komentář