UNIQA získala ocenění EFFIE AWARD Europe 2023 za kampaň „Mluvte upřímně“

UNIQA získala ocenění EFFIE AWARD Europe 2023 za kampaň „Mluvte upřímně“
UNIQA získala ocenění EFFIE AWARD Europe 2023 za kampaň „Mluvte upřímně“
8.12.2023 Tiskové zprávy

Komunikační česko-slovenská kampaň „Mluvte upřímně o duševní nepohodě“ byla oceněná na evropské úrovni: získala bronzovou EFFIE AWARD Europe 2023 v kategorii „Positive Change – Social Good“. Nejprestižnější soutěž v oblasti reklamy na kontinentu každoročně oceňuje skutečnou efektivitu kampaní firem. Na úterním galavečeru v Bruselu tak proměnila UNIQA s kreativní agenturou TRIAD Advertising nominaci na shortlistu na cennou medaili.

„V UNIQAmáme velkou radost ze zisku bronzové EFFIE AWARD Europe! Obzvláště nás těší, že se tak stalo v kategorii Pozitivní změna. Právě v ní bylo přihlášeno nejvíce soutěžících projektů, takže konkurence byla největší. To, že se pozitivní změnu podařilo navázat i na obchodní výsledky, je výsledkem kreativního partnerství. Děkujeme agentuře TRIAD za skvělou spolupráci, koncept a celkové uchopení tématu duševního zdraví. To je oblast pro UNIQA velmi důležitá, a proto věříme, že navážeme dalšími společnými projekty,“ komentovala cenné umístění Ganna Pidgorna, členka představenstva UNIQA pro lidské zdroje, značku a udržitelnost.

UNIQA získala ocenění EFFIE AWARD Europe 2023 za kampaň „Mluvte upřímně“

Foto (zprava):  Katarína Strýčková, CSR expert UNIQA a Martin Woska a Katarína Poláková z reklamní agentury TRIAD přebírají cenu na galavečeru EFFIE v Bruselu


Mohlo by vás zajímat: Průměrná mzda je 42 427 Kč. Jak se dařilo pojišťovnictví?


O soutěži EFFIE AWARD 

Jde o nejprestižnější evropskou cenu v oblasti reklamy a marketingu, kterou uděluje 70členná mezinárodní porota ve dvou kolech. Kritéria jsou nastavena velmi přísně, protože se hodnotí celková efektivita uskutečněné kampaně. Kategorie EFFIE „Pozitivní změna“, v níž bodovala UNIQA, je vysoce konkurenční, protože do ní míří až 40 % přihlášek. Podmínkou úspěchu je podpora „vyššího dobra“ pro celou společnost.

Ocenění je proto významným důkazem, že strategická podpora duševního zdraví ze strany české i slovenské UNIQA přináší pozitivní změnu v obou zemích. Ta se promítá i do image značky a prodejních atributů. Díky ní vzrostly hodnoty „zvažování značky pro nákup“ a „nákupní záměr“. Současně posílil finanční ukazatel hrubé produkce u pojištění domácnosti a životního pojištění, jež byly komunikovány během kampaně.


Mohlo by vás zajímat: Pohled Munich Re na zajištění v nejistých dobách


Kampaň UNIQA Mluvte upřímně 

Image kampaň „Mluvte upřímně o duševní nepohodě“ měla v prvním kroku pomoci destigmatizovat téma duševního zdraví. V reklamních spotech ji podpořili sportovní ambasadoři značky UNIQA – lyžařky Martina Dubovská a Petra Vlhová. Klíčovou součástí aktivit byl Test duševního zdraví, který prostřednictvím odborné služby Diagnose.me přinesla UNIQA na svojí webové stránce. Vyplnilo ho 320 000 lidí z ČR a SR.

Díky podpoře UNIQA se nejprve na Slovensko a postupně i do Česka dostává aktuálně celosvětově známý „Kurz první pomoci pro duševní zdraví“, původně z Austrálie. Odborníci z Ligy za duševné zdravie profesionálně školí lidi v SR a ČR, aby se stali instruktory a šířili povědomí o ochraně duševního zdraví dále. První firmou, která do programu zapojila své zaměstnance, je právě UNIQA: 

Do kurzu se zapojilo už bezmála 130 zaměstnanců. Ti procházejí školením a workshopy pod vedením lektorů z Ligy za duševné zdravie. Naučí se při nich poskytnout pomoc svým kolegům nebo blízkým při akutních mentálně a psychicky náročných situacích – podobně jako by poskytli první pomoc při úrazu nebo dopravní nehodě.

„Všechny naše aktivity vycházejí z přesvědčení, že silná společnost je taková, která se stará o celkovou pohodu všech jejích členů. Duševní zdraví v posledních letech velmi utrpělo. Využitím našeho renomé, našich sportovních ikon a strategické spolupráce s experty se snažíme o trvalý pozitivní vliv na zvyšování povědomí o této oblasti a na odbourávání stereotypů s ní spojených. Věříme, že tím přispíváme k odolnější a empatičtější komunitě, v níž se všem žije lépe,“ vysvětluje motivy UNIQA pro podporu duševního zdraví Ganna Pidgorna.


Mohlo by vás zajímat: Sloupek Kateřiny Lhotské: Zvoní Green Dealu hrana?


UNIQA se spojila pro tento účel s renomovanými profesionálními platformami: v České republice s Linkou bezpečí (pro děti a jejich rodiče) a také mladou iniciativou Nepanikař. Na Slovensku je UNIQA propojená s linkou pomoci Nezábudka a se zmíněnou Ligou za duševné zdravie. V Bratislavě podpořila UNIQA vznik prvního dětského psychiatrického stacionáře, v Praze přispěla na dětské oddělení psychiatrické léčebny v Praze-Bohnicích. UNIQA rovněž pomohla s přípravou české verze on-line kurzu pro lidi, kteří mají ve svém okolí blízké čelící nějaké formě psychického onemocnění, aby věděli, jak k nim přistupovat a jak komunikovat.

Součást pojištění

UNIQA myslí na duševní diagnózy a poruchy chování i v rámci svých pojišťovacích produktů. Mimo jiné proto, že jak v Česku, tak i na Slovensku jsou tyto nemoci druhým nejčastějším důvodem přiznání invalidní penze. V rámci životního pojištění u rizika invalidity kryje UNIQA desítky organicky vzniklých duševních a psychických onemocnění. Součástí pojištění jsou i bezplatná psychologická pomoc a poradenství.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články