V Česku se prodává více havarovaných a poškozených aut než na Slovensku


			V Česku se prodává více havarovaných a poškozených aut než na Slovensku

V České republice se nabízí k prodeji více havarovaných a poškozených aut než na Slovensku. Vyplývá to ze statistik společnosti Cebia, která se zabývá prověřováním historie ojetých aut. V obou zemích přitom platí, že pojistnou událost velice často vykazují vozidla prémiových a luxusních značek.

„Každý měsíc si u nás prodejci a koncoví zákazníci prověří stovky tisíc aut. Dlouhodobě nám z toho vychází, že v Česku mají ojetá auta za sebou častěji v minulosti prodělanou havárii či poškození,“ říká Martin Pajer, ředitel společnosti Cebia s tím, že podíl aut v Česku se záznamem poškození dosahuje dlouhodobě 60 %, zatímco na Slovensku se pohybuje okolo 55-56 %.


Mohlo by vás zajímat: Sloupek Kateřiny Lhotské: Green Deal aneb fáze očekávání a zklamání


„I když se to nezdá jako velký rozdíl, jsou to zhruba čtyři vozidla ze sta. Pokud bychom to přepočítali na auta, která se za rok prodají a vycházeli bychom z počtu prodaných aut na Slovensku, neboť tento trh je výrazně menší, došli bychom k rozdílu zhruba 10 500 vozidel ročně a možná tedy o tisíce více podvedených zákazníků,“ vysvětluje dále Martin Pajer. Právě zatajování havárií a poškození je totiž nejčastějším podvodem při prodeji ojetých vozů.

Česko vs. Slovensko: jaká auta byla častěji po poškození?

Vysoký podíl havarovaných a poškozených vozů v rámci prověřovaných aut dané značky dosáhlo například v červenci BMW (68,82 % v ČR a 69,92 % v SR), Audi (69,69 % v ČR a 61,03 % v SR) či Mercedes-Benz (62,27 % v ČR a 64,26 % v SR). U běžnějších značek jako je Škoda šlo o 64,37 % v ČR a 57,76 % v SR a v případě vozů Volkswagen o 56,02 % v ČR a 52,60 % v SR. 

„Pokud se budeme bavit o červenci letošního roku, tak jsme odhalili v Česku častěji havárie u vozidel Audi, Citroën, Hyundai, Mazda, Seat, Škoda, Tesla, Toyota a Volkswagen, zatímco na Slovensku byly oproti Česku častěji po škodní události vozy značek Fiat, Honda, Mercedes-Benz, Opel, Peugeot, Renault a Volvo. Zbylé značky byly v obou zemích vyrovnané,“ říká Martin Pajer z Cebia.

V Česku je také nepatrně vyšší průměrný počet poškození, který dosahuje zhruba hodnoty okolo 1,3 -1,4, zatímco na Slovensku 1,2 – 1,3. Jedná se přitom o průměrný počet poškození v rámci všech prověřovaných vozidel dané značky, tedy i těch bez poškození. V rámci poškozených aut by byl průměrný počet záznamů na jedno vozidlo vyšší.


Mohlo by vás zajímat: Extrémní vedra jsou smrtelnější než záplavy, zemětřesení a hurikány dohromady


Prémiové a luxusní vozy bývají častěji po škodní události

Nejvíce poškození na jedno vozidlo eviduje Cebia dlouhodobě u prémiových a luxusních vozidel, a to v obou zemích. „Například u BMW máme na Slovensku za červenec v průměru 1,98 poškození na auto, v Česku 1,84. Podobně vysoká čísla vykazují také vozy Audi a Mercedes-Benz. Je to logické. Ti. kteří si je pořídí, nechtějí v havarovaných vozidlech dále jezdit. Navíc v nich lidé jezdí často rychleji než v jiných vozidlech, což má určitý vliv na četnost havárií. A tato auta se také vyplatí dovézt ze zahraničí a levně je opravit. Výdělek je pak mnohem větší než u běžnějších vozidel,“ vysvětluje Martin Pajer z Cebia a podotýká, že havárie a poškození se však ve velkém vyskytují u všech značek vozidel. Zatajování velkých havárií je velmi časté především u aut dovezených ze zahraničí.

Někdy se tedy jedná o velké havárie či dokonce totální škody, někdy o menší a méně významná poškození, jako je oprava nárazníku či blatníku po menším střetu či parkování. „Ani v případě středně velké nehody to neznamená, že auto musí být špatné. Pokud bylo dobře opravené a je bezpečné a za přiměřenou cenu, nemusí to být vůbec špatná koupě. Je ale potřeba o havárii vědět a nechat si auto před nákupem odborně zkontrolovat,“ říká ředitel Cebia Pajer.

Zdroj: CEBIA

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články