Podle průzkumu zůstávají nejrozšířenějšími prostředky mobility mezi Evropany chůze, osobní automobily a veřejná doprava. V České republice používáme častěji než jinde veřejnou dopravu, méně často zato vlastníme osobní automobily. “Osobní automobily vlastní zhruba tři čtvrtiny domácností, o deset procent méně, než je průměr EU,” uvedl Lukáš Soural, obchodní a marketingový ředitel společnosti Europ Assistance. “Na druhé straně jezdíme častěji hromadnou dopravou. V pracovních dnech ji používají dvě třetiny obyvatel, zatímco v jiných zemích EU přibližně polovina.”
Mohlo by vás zajímat: Antivirová ochrana – včera, dnes a zítra
Dojezdové vzdálenosti do zaměstnání nebo do školy jsou podobné jako v dalších zemích. Průměrné měsíční náklady na osobní a veřejnou dopravu patří u nás k nejnižším, menší jsou pouze ve Španělsku. Více než dvakrát nižší než průměr jsou u nás i roční náklady na pojištění automobilu. “Za pojištění vozu platíme méně než polovinu toho co v jiných zemích a čtyřikrát méně než například v Rakousku,” prohlásil Tomáš Chaloupka, vedoucí Europ Assistance pro B2C. “Ve všech sledovaných zemích přitom náklady na pojištění meziročně vzrostly, v průměru takřka o 50 euro.”
Z průzkumu rovněž vyplývá, že za asistenční služby jsou řidiči ochotni platit zhruba pětinu nákladů na pojištění. Nejpoptávanějšími službami jsou pomoc na místě nehody (40 %), poskytnutí náhradního vozidla (39 %), oprava automobilu na místě (31 %) a zajištění náhradní přepravy (17 %). “Schopnost technika opravit automobil na místě je nejdůležitější také pro naše řidiče,” dodal Tomáš Chaloupka. “Dalšími prioritami jsou pro ně dojezdový čas a rychlost odezvy asistenční služby.” Ve všech zemích bez rozdílu přitom řidiči výrazně preferují komunikaci s lidským operátorem (83 %), obliba jiných způsobů komunikace včetně virtuálního operátora je méně než poloviční.
Mohlo by vás zajímat: Kdo se stal novým generálním ředitelem společnosti Credendo?
Vlastnictví jízdního kola je u nás o něco rozšířenější než v dalších zemích, cyklisté však výrazně zaostávají v rozsahu pojištění. “Plné pojištění pro případ nehody má u nás podle průzkumu uzavřeno pouze 28 % cyklistů,” upozornil Tomáš Chaloupka. “V Rakousku je jich plně pojištěna polovina a v Německu 45 %.”
Reprezentativní průzkum MOBILITY BAROMETR 2024 provedla pro pojišťovací a asistenční společnost Europ Assistance, součást skupiny Generali, globální agentura pro marketingový výzkum Ipsos. Průzkumu, zaměřeného na mobilitu a dopravní návyky obyvatel, se zúčastnilo 8 000 respondentů v 8 zemích Evropské unie – Belgii, České republice, Francii, Itálii, Německu, Portugalsku, Rakousku a ve Španělsku.
Komentáře
Přidat komentář