Dennelind při příležitosti spuštění služby zdůraznil význam partnerství: „V celém světě jsou zpřetrhané vazby, a jediný způsob, jak získat náskok před konkurencí, je spojit se s dalšími. TeliaCompany se na partnerství s finským startupem těší.“
Fair je jedním z prvních peer-to-peer skupinových pojištění, neboli "crowdsurance" (z anglického "crowd," tedy skupina, a "insurance"), jak svůj projekt nazývají zakladatelé. „Na rozdíl od tradičních zdlouhavých procesů a vysokých plateb předem, je naše peer-to-peer síť přímo u zdroje problému. Je na uživatelích, aby rozhodli, kdo bude kompenzován, a jsou to opět uživatelé, kteří pokryjí náklady,“ vysvětluje Hirvaskoski.
Uživatelé Fairu mohou nárokovat ztrátu od rozbitého smartphonu až po nepodařené rande. Jejich požadavek je anonymně zhodnocen ostatními uživateli, a pokud si dostatečné množství myslí, že by měli být kompenzování, jsou finance získány od ostatních uživatelů. Konkrétní částka se pohybuje zhruba mezi jedním a dvěma eury, a Fair ručí za to, že žádný uživatel nezaplatí dvakrát, pokud je v systému někdo, kdo ještě neplatil ani jednou.
Hirvaskoski tvrdí, že se jedná o celosvětově první peer-to-peer pojišťovací službu. „Věříme, že Fair může změnit celý pojistný trh. V budoucnu nebudou zákazníci platit pojištění dopředu, ale sdílet s ostatními náklady za škody,“ řekl.
Fair považuje finský trh za zkušební, a má v plánu dále růst do anglofonních zemí. Ze začátku se může pojistná částka pohybovat mezi 10 a 100 eury. Dvě z nabízených kategorií, telefon a auto, jsou nabízeny v přímé spolupráci s TeliaCompany.
Samotné spuštění aplikace je dalším příkladem funkční spolupráce mezi dobře zavedenou firmou a startupem. „Jsme velmi šťastní za možnost spuštění služby v kooperaci s TeliaCompany. Telia je ve Skandinávii známou značkou s excelentní distributorskou sítí a marketingovými kanály,“ dodal Hirvaskoski.
Komentáře
Přidat komentář