Skandinávský operátor vstupuje na finský pojistný trh


			Skandinávský operátor vstupuje na finský pojistný trh
21.12.2016 InsurTech, Technologie

Finský start-up Fair se spojil s telekomunikačním gigantem TeliaCompany, největším operátorem ve Skandinávii a Pobaltí. Na startupovém veletrhu Slush 2016 oznámil CEO TeliaCompany Johan Dennelind spolu s Johannesem Hirvaskoskim vznik P2P pojištění obsluhovaného mobilní aplikací.

Dennelind při příležitosti spuštění služby zdůraznil význam partnerství: „V celém světě jsou zpřetrhané vazby, a jediný způsob, jak získat náskok před konkurencí, je spojit se s dalšími. TeliaCompany se na partnerství s finským startupem těší.

Fair je jedním z prvních peer-to-peer skupinových pojištění, neboli "crowdsurance" (z anglického "crowd," tedy skupina, a "insurance"), jak svůj projekt nazývají zakladatelé. „Na rozdíl od tradičních zdlouhavých procesů a vysokých plateb předem, je naše peer-to-peer síť přímo u zdroje problému. Je na uživatelích, aby rozhodli, kdo bude kompenzován, a jsou to opět uživatelé, kteří pokryjí náklady,“ vysvětluje Hirvaskoski.

Uživatelé Fairu mohou nárokovat ztrátu od rozbitého smartphonu až po nepodařené rande. Jejich požadavek je anonymně zhodnocen ostatními uživateli, a pokud si dostatečné množství myslí, že by měli být kompenzování, jsou finance získány od ostatních uživatelů. Konkrétní částka se pohybuje zhruba mezi jedním a dvěma eury, a Fair ručí za to, že žádný uživatel nezaplatí dvakrát, pokud je v systému někdo, kdo ještě neplatil ani jednou.

Hirvaskoski tvrdí, že se jedná o celosvětově první peer-to-peer pojišťovací službu. „Věříme, že Fair může změnit celý pojistný trh. V budoucnu nebudou zákazníci platit pojištění dopředu, ale sdílet s ostatními náklady za škody,“ řekl.

Fair považuje finský trh za zkušební, a má v plánu dále růst do anglofonních zemí. Ze začátku se může pojistná částka pohybovat mezi 10 a 100 eury. Dvě z nabízených kategorií, telefon a auto, jsou nabízeny v přímé spolupráci s TeliaCompany.

Samotné spuštění aplikace je dalším příkladem funkční spolupráce mezi dobře zavedenou firmou a startupem. „Jsme velmi šťastní za možnost spuštění služby v kooperaci s TeliaCompany. Telia je ve Skandinávii známou značkou s excelentní distributorskou sítí a marketingovými kanály,“ dodal Hirvaskoski.

Zdroj: Slush.org

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články