Překvapivým zjištěním je zejména fakt, že téměř polovina společností se zatím neřídí žádnou strategií pro digitální transformaci. A společnosti, které o plánech pro digitální věk uvažují nebo již konkrétní kroky realizovaly, mají i nadále řadu otázek. Podle účastníků průzkumu jde zejména o bezpečnost (82 procent dotázaných), digitální automatizaci (68 procent) a sběr dat (63 procent).
Celkem 14 procent českých firem uvedlo, že digitální transformace již má na jejich podnikání prokazatelně pozitivní vliv. Navíc dalších 31 procent společností sice digitální agendu zavedlo, nicméně zvýšení obratu a zisku teprve očekávají. Žádný konkrétní harmonogram související s digitální transformaci přitom nemá pouze 13 procent dotázaných organizací.
Mohlo by vás zajímat: Jaroslav Daňhel: Tahounem růstu je neživotní pojištění
Digitalizaci táhne IT
Při zkoumání, kdo je hlavním motorem digitalizace ve společnostech, průzkum ukázal, že v 71 procentech společností jde o IT manažery. Nejvyššímu vedení přisoudil vůdčí pozici v oblasti digitalizace každý druhý dotázaný (46 procent) a shodný počet respondentů uvedl, že jde o záležitost odborných skupin, do kterých patří zástupci všech oborů. Provozní oddělení za hnací sílu v oblasti digitální transformace považuje pouze každý třetí dotázaný.
Překážky digitální transformace
V odpovědích na otázku ohledně bariér digitálních projektů se odráží poměrně slabá podpora ze strany nejvyššího vedení. Každý druhý účastník průzkumu je přesvědčený o tom, že nejvyšší vedení nevěnuje digitální transformaci náležitou pozornost. 42 procent respondentů má za to, že rychlost transformace zpomalují nedostatečné zkušenosti zaměstnanců se zaváděním digitálních technologií mimo jejich primární oddělení. Mezery v technickém vzdělávání a další odborné přípravě považuje za důležitou překážku digitální transformace 20 procent dotázaných.
Mohlo by vás zajímat: Arbitr: Smlouvy s nulovou pojistnou částkou neplatí
„Nestačí pouze převést všechna data do digitální podoby. Cílem digitální transformace by mělo být nabídnout takový obchodní model, aby mohly firmy nabízet skutečnou přidanou hodnotu díky digitalizaci. Digitalizace rozšiřuje možnosti, jak kontaktovat zákazníka, mít informace pro rozhodování a zlepšovat tak služby. Pokud si to tradiční společnosti neuvědomí, mohou je převálcovat startupy se svými novými obchodními modely,“ říká Bedřich Luft, generální ředitel české pobočky DXC Technology.
Jako jeden z nejvýznamnějších světových nezávislých poskytovatelů ucelených IT služeb a s mnoha lety zkušeností v oblasti digitalizace podporuje DXC Technology své zákazníky i v rámci jejich digitální transformace. Posláním společnosti je doprovázet společnosti na jejich digitální cestě v České republice i kdekoli jinde na světě.
O průzkumu “Digitální agenda 2020 v České republice”
Průzkum s názvem Digitální agenda 2020 proběhl v listopadu 2017 a na otázky odpovídalo 100 manažerů s rozhodovacími pravomocemi pro oblast digitální transformace. Do průzkumu společnosti DXC Technology byly zařazené české společnosti zejména z oblasti průmyslu a výroby.
Komentáře
Přidat komentář