Při zmiňovaném výzkumu se například ukázalo, že se začíná projevovat efekt nasycenosti používání chytrých telefonů a tabletů. 44 % dotázaných má strach z důsledků razantního technologického vývoje a každý druhý dotázaný se cítí stresován tím, že je vlastně stále mobilem dosažitelný. Posílená touha po návratu a jistá osobní analogizace jsou tudíž logické. Postbank hodlá sledovat, zda bude tento trend pokračovat.
Jisté přesycení je zjevné spíše u jednotlivců či v privátní oblasti. Digitální řešení pro praktické otázky a povinnosti všedního dne nabývají totiž na významu. K většímu využívání digitalizace dochází například v případě výměny dodavatele elektrické energie, v daňových nebo úředních záležitostech.
Mohlo by vás zajímat: ESET varuje: Trojský kůň Chromex se vrací
V loňském roce uvedlo 48 % dotázaných, že digitalizace má spíše velký či velmi velký vliv v oblasti služeb. V letošním roce tak odpovědělo již 50 % dotázaných. Akceptace bankovnictví se zvýšila ve stejném období ze 67 % na 69 %. Stále více osob vstupuje do kontaktu se svou peněžní institucí formou on-line. Banka je dokonce nejčastější komunikační partner obyvatel Spolkové republiky Německo při soukromé on-line komunikaci (17 %), tedy před přáteli (15 %) a rodinou (8 %).
Vysoká akceptace digitálních možností německým obyvatelstvem umožňuje poskytovatelům finančních služeb, aby pokračovali v nastoupené cestě digitalizace. Například dvě třetiny dotázaných si nedovedou představit život bez chytrého telefonu a stejný počet je toho názoru, že digitalizace nabízí příležitosti, jež převyšují rizika.
Komentáře
Přidat komentář