Šestý smysl pojišťovny Allianz chrání řidiče telematikou už 4 roky. Jak mu to jde?


			Šestý smysl pojišťovny Allianz chrání řidiče telematikou už 4 roky. Jak mu to jde?
14.6.2016 Technologie

O telematice se stále hovoří jako o technologii budoucnosti, ale už i na českých silnicích jezdí tisíce aut vybavených tímto systémem. V současné době přichází chvíle, kdy jsou některé pojišťovny připraveny podřadit, dát blinkr a předjet konkurenci, která v oblasti telematiky nejde s dobou. Jak se v Čechách daří této technologii po 4 letech provozu?

V dnešní době je možné si zvolit mnoho variant telematických systémů do automobilů. Někomu se může více hodit telematika umístěná do OBD portu pod volantem, jiní preferují zařízení vmontované přímo do útrob vozu. Možností je samozřejmě ještě víc. Zatímco ale OBD zařízení zloděj jednoduše vyjme, zahodí a odjede s odcizeným vozem, integrovaná telematika v nitru vozu zloděje snadno odhalí. Touto cestou kráčí i pojišťovna Allianz, která nabízí integrovaný telematický systém Šestý smysl.

Produkt začala nabízet v roce 2012. Technologie je složená ze zařízení s GPS čipem a GMS technologií, který z útrob automobilu spojí řidiče s asistenční linkou v případě nehody. Systém dodává italská společnost Metasystem. Součástí zařízení je i akcelerační a nárazové čidlo. „Samotná jednotka dokáže vyhodnotit zrychlení, zpomalení, náraz i to, z jakého úhlu k nárazu došlo. Zvládne sama rozpoznat velký náraz, který je u naší jednotky definován přetížením 2G, a ve chvíli, kdy toto nastane, vozidlo automaticky volá naší asistenční službě. Ta ihned vidí, co se stalo, kde se to stalo, a volá do komunikátoru ve vozidle,“ popisuje funkčnost systému Jaroslava Kratochvílová, produktová specialistka v Allianz pojišťovně.


Čtěte také: Samsung ohlídá vás i váš vozový park s novým produktem Connect Auto


V rámci čtyřletého fungování projektu Allianz stále zpřesňuje definici cílových skupin zákazníků a připravuje model prodeje, který bude pro klienta zajímavý. Pracujeme s našimi klienty na vytvoření optimální nabídky, která by jim vyhovovala. V současné době stojí podobná zařízení přibližně 3 500 Kč, a dále je třeba počítat s odbornou montáží jednotky do vozidla v servisu,vysvětluje paní Kratochvílová.

Telematika, kterou jsou klienti vybaveni, umí širokou plejádu dalších funkcí, většinu však pojišťovna nevyužívá. Klienti, kteří by měli obavy o své soukromí kvůli sledování vozu, mohou být v klidu. Dokud nedojde ke kontaktu ze strany řidiče skrz komunikátor v kabině, nebo k nárazu, poloha vozidla není pro nikoho viditelná.

V některých případech však mohou údaje pomoci samotnému řidiči. Při nehodě může telematika posloužit jako černá skříňka v letadle. Dojde-li ke sporné situaci a některý z řidičů popisuje nehodu jinak, než se stala, mohou klientovi Allianz pojišťovny data z telematiky posloužit jako důkazní materiál.

V současné době volá na asistenční linku Allianz Assistance prostřednictvím telematiky okolo 150 klientů měsíčně. Telefonáty zahrnují žádosti o pomoc v případě nehody, poruchy, i v případě nevolnosti řidiče, či jiné krizové situace v autě.

V Česku mají klienti stále obavu ze sledování a společnosti nabízející podobné systémy mají problém tuto bariéru prolomit. Mnoho z nich si neuvědomuje, že nošením mobilního telefonu o sobě prozrazuje mnohem víc, než je schopné zjistit jeho vozidlo.

Například Italové mají v tuto technologii mnohem větší důvěru a přijímají jí lépe. Důvodem může být i to, že telematika na jejich trhu není žádnou novinkou a měli čas si na výhody technologie zvyknout.

I v Česku je to tedy otázka času, než telematika prošpikuje trh. Výrobci automobilů tomu jdou také naproti a klient z této služby může získat jen výhody. Co myslíte vy?

Zdroj: oPojištění.cz

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články