Skupina Allianz pojistila jeden z největších stavebních projektů světa


			Skupina Allianz pojistila jeden z největších stavebních projektů světa
10.6.2016 Zahraničí

Gotthardský tunel dlouhý 57 kilometrů zkrátí cestu vlakem z Curychu do Milána o celou hodinu. Z vytěžených skal při jeho stavbě, by se dalo postavit pět Cheopsových pyramid. Tunel od začátku výstavby pojistila skupina Allianz.

Začátkem června otevřeli v Švýcarských Alpách největší železniční tunel na světě. Gotthardský tunel, který je považován za jeden z divů moderní techniky a architektury, od začátku výstavby v roce 1999 pojistila skupina Allianz. Výstavba 57 kilometrového tunelu trvala celých 17 let.

Spolu se všemi křižovatkami a přístupovými tunely, je celý tunelový systém dlouhý 152 kilometrů. Na výstavbě nejdelšího tunelu světa pracovalo přes 2 400 dělníků, kteří vrtali do hloubky až 2 300 metrů pod zemí, kde teplota dosahovala 50 stupňů Celsia. Při výstavbě bylo vytěženo neuvěřitelných 28,2 milionu tun skal. Pro srovnání - takové množství skal by stačilo na postavení pěti Cheopsových pyramid v Gíze.

Komplikace během výstavby

Během téměř dvou dekád stavebních prací se konstruktéři této obrovské stavby museli vypořádat s několika neočekávanými komplikacemi. Například v letech 2005 až 2007 vyvolala seismická aktivita otřesy s intenzitou asi 2,4 stupně Richterovy stupnice. Horský masiv několikrát stiskl profil tunelu a na některých místech způsobil zhroucení stropu. Oprava asi 200 metrového poškozeného úseku trvala přibližně dva roky.

„Takový gigantický stavební projekt, jako je Gotthardský tunel, je vystaven obrovským rizikům, jako jsou zhroucení, požár, únik vody, únik plynu, zemětřesení, těžká technika, výbušniny, ale i lidskému selhání. Jakékoliv poškození může být velmi nákladné, v krajních případech se může částka vyšplhat až na několik set milionů franků. Bez adekvátní pojistné ochrany by všechna rizika výstavby tohoto obrovského projektu byla na bedrech samotného správce tunelu, případně zúčastněných stavebních společností," vysvětluje vedoucí týmu pojišťovacích specialistů Allianz Suisse Beat Guggisberg.

Významné ekonomické propojení

Gotthardský tunel nahradil starší železniční tunel, dlouhý jen" 15 kilometrů, který byl otevřen ještě v roce 1882. Tunel přes alpský masiv Gotthard propojil dvě evropské velkoměsta, Curych a Milán a zkrátil cestu vlakem mezi oběma městy o celou hodinu na aktuální 2 hodiny a 40 minut.

Osobní vlak projíždějící tunelem může jet maximální rychlostí až 250 km za hodinu. V případě nákladních vlaků je maximální rychlost 160 km za hodinu. Trať by měla pomoci přesunout velkou část nákladní dopravy ze silnic na železnici a odlehčit tak silniční dopravu v této oblasti.

Gotthardský tunel_2

Zdroj: oPojistení.sk

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články