Dvě třetiny Němců by při negativním vývoji příjmu šetřily na pojištění

Dvě třetiny Němců by při negativním vývoji příjmu šetřily na pojištění
Dvě třetiny Němců by při negativním vývoji příjmu šetřily na pojištění
18.12.2023 Zahraničí

Současná finanční situace a rostoucí obavy z budoucnosti mají vliv i na ochotu německých občanů utrácet za pojištění a penzijní zabezpečení. Tento trend by se dotkl zejména některých produktů.

Podle nedávné studie společnosti Nordlight Research se němečtí občané opět dívají do budoucnosti pozitivněji než v předchozím roce. Z přibližně 1 000 respondentů starších 16 let je v současnosti 47 % převážně sebevědomých a klidných (2022: 38 %), zatímco 24 % z nich má z budoucnosti větší obavy (2022: 29 %). Pokud jde konkrétně o jejich finanční situaci, 29 % spotřebitelů očekává, že se v budoucnu jejich poměry zlepší. Zhoršení očekává 26 % (očekávání respondentů beze změny: 45 %).


Mohlo by vás zajímat: Jsem poslem dobrých zpráv, říká po návratu z Baden Badenu Jiří Běťák ze Slavie


Pozitivní výhled

Analýza vychází z různých scénářů. Pokud by došlo k naplnění pozitivního scénáře, že v budoucnu bude k dispozici o 10 až 20 % více peněz (např. díky vyšším příjmům, rostoucímu důchodu, dědictví, kariérnímu povýšení), pak by 52 % německých občanů zvýšilo také své měsíční výdaje na pojistné a penzijní produkty. Z toho 25 % dokonce „ve větší míře“ - i když je to méně než v předchozím roce (2022: 35 % by se zabezpečilo více než dříve). Své výdaje v této oblasti by ponechala beze změny asi polovina oslovených občanů (přesně 48 %). Pětina, tedy 21 % Němců, považuje analyzovaný pozitivní scénář pro ně osobně za reálný.

Negativní výhled

Pokud by naopak nastal negativní scénář, což v anketě znamenalo mít v budoucnu k dispozici o 10 až 20 % méně prostředků (např. kvůli nižším příjmům, klesajícím důchodům, inflaci/zvyšujícím se cenám, kurzarbeitu), pak by 71 % Němců také šetřilo nebo odkládalo své výdaje na penzijní zabezpečení a pojištění; 37 % z nich ve větší míře než doposud (2022: 35 %). 30 % by ponechalo své výdaje na pojištění a důchodové zabezpečení beze změny i za omezených finančních podmínek.


Mohlo by vás zajímat: Konference ČAP: 30 let minulých a 30 let budoucích


Zdroje informací k pojištění

Další zjištění ze studie: před uzavřením pojistné smlouvy by se 45 % zákazníků obrátilo na internetové srovnávače cen (německé Check24, Verivox apod.). Obecný průzkum na internetu by provedlo 36 % a 32 % na internetových stránkách pojišťoven. Zástupci vlastní pojišťovny (27 %) mají jako osobní zdroj informací jasný náskok před nezávislými pojišťovacími makléři (17 %). Sociální média a tvůrci obsahu hrají při vyhledávání informací o pojištění celkově podřadnou roli.

A poslední poznatek: „Přestože většina lidí pociťuje dopady rostoucích cen, zhruba polovina z nich by raději spořila jinde než v penzijním připojištění,“ zveřejnila další podstatný výstup z výzkumu Liesa Fiegl, vedoucí studie společnosti Nordlight Research.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články