Jaké značky jsou v oblasti pojištění nejdůvěryhodnější v Německu?


			Jaké značky jsou v oblasti pojištění nejdůvěryhodnější v Německu?
14.6.2024 Zahraničí

Podle studie „Důvěryhodné značky 2024“, kterou provedly společnosti Reader's Digest a Dialego, je Allianz mezi německými občany stále na prvním místě v kategorii pojištění. Huk-Coburg si udržel stříbrnou pozici před Ergo, které se opět vrátila na třetí místo. Mezi vítěznými značkami se kromě Axa umístila také LVM, která se znovu podívala do první desítky. Naopak z ní vypadla společnost VHV.

Metodické pozadí studie

Pro účely studie bylo v lednu 2024 on-line cestou dotazováno 4 000 dospělých spotřebitelů. Ti byli podle poskytnutých informací vybráni tak, aby se stali reprezentativním vzorkem populace. Průzkum o nejdůvěryhodnější značku byl proveden na základě spontánní znalosti, tj. bez předchozí specifikace značky ze strany výzkumné agentury. Spotřebitelé mohli v každé z 15 různých kategorií produktů, od „B“ pro oblečení po „W“ pro prací prášky, vždy uvést jednu značku, kterou považují v daném segmentu za obzvláště důvěryhodnou. Celkem bylo v těchto kategoriích jmenováno ze strany respondentů téměř 3 000 různých značek.


Mohlo by vás zajímat: ČNB k poskytování slev pojišťovacím zprostředkovatelem formou cashbacku


Allianz zůstává na špici

Jednou ze sledovaných kategorií byly pojišťovny, pro které bylo odevzdáno celkem 3 020 hlasů. Respondenti uvedli celkem 135 různých pojišťovacích značek, které považují za obzvláště důvěryhodné. Nejčastěji byla opět jmenována značka Allianz s podílem 19,5 % (předchozí roky: 19,9; 19,6; 20,5; 19,4 %). Její pozice tak vyznívá velmi stabilně.

Nejdůvěryhodnější značky pojištění v Německu 2024 1

Na druhém místě zůstává nadále Huk-Coburg

Na druhém místě následuje značka Huk-Coburg s podílem 16,4 % (dříve 16,9; 16,0; 17,1; 18,1 %). Poté, co se dříve rozdíl mezi první a druhou příčkou žebříčku snížil z 3,6 % (duben 2022) na necelé tři procentní body (květen 2023), dostal se v současnosti opět těsně nad 3 %. Před 4 lety měla Allianz náskok pouhého jednoho procentního bodu (duben 2020). Huk-Coburg v současnosti zaostává za Allianz absolutně o zhruba 90 hlasů. Pro srovnání: před 7 lety bylo pro Allianz odevzdáno pouze o osm hlasů více (březen 2018)! A 2 roky předtím získala společnost Huk-Coburg první místo o pouhý jeden jediný hlas (duben 2016).


Mohlo by vás zajímat: Dušan Quis: Poradci se musejí naučit pracovat s umělou inteligencí


Ergo obhájilo třetí místo

Ergo si opět zajistilo bronzovou příčku. Za ní se v obráceném pořadí než loni umístily společnosti Axa a DEVK. Tři výše zmíněné značky se na celkovém počtu zmínek podílely necelými 6 až něco málo přes 4 %. Na šestém místě zůstala Debeka, pro kterou hlasoval přibližně každý 25. respondent. Společnost Huk24 je letos opět na sedmém místě, a to sama, zatímco R+V klesla ze sedmé na osmou příčku. Do první desítky se vrátila společnost LVM, která z devátého místa vytlačila společnost Provinzial. Pojišťovna VHV již nepatří mezi deset nejčastěji jmenovaných hráčů a z německého top ten vypadla.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články