Metodické pozadí studie
Pro účely studie bylo v lednu 2024 on-line cestou dotazováno 4 000 dospělých spotřebitelů. Ti byli podle poskytnutých informací vybráni tak, aby se stali reprezentativním vzorkem populace. Průzkum o nejdůvěryhodnější značku byl proveden na základě spontánní znalosti, tj. bez předchozí specifikace značky ze strany výzkumné agentury. Spotřebitelé mohli v každé z 15 různých kategorií produktů, od „B“ pro oblečení po „W“ pro prací prášky, vždy uvést jednu značku, kterou považují v daném segmentu za obzvláště důvěryhodnou. Celkem bylo v těchto kategoriích jmenováno ze strany respondentů téměř 3 000 různých značek.
Mohlo by vás zajímat: ČNB k poskytování slev pojišťovacím zprostředkovatelem formou cashbacku
Allianz zůstává na špici
Jednou ze sledovaných kategorií byly pojišťovny, pro které bylo odevzdáno celkem 3 020 hlasů. Respondenti uvedli celkem 135 různých pojišťovacích značek, které považují za obzvláště důvěryhodné. Nejčastěji byla opět jmenována značka Allianz s podílem 19,5 % (předchozí roky: 19,9; 19,6; 20,5; 19,4 %). Její pozice tak vyznívá velmi stabilně.
Na druhém místě zůstává nadále Huk-Coburg
Na druhém místě následuje značka Huk-Coburg s podílem 16,4 % (dříve 16,9; 16,0; 17,1; 18,1 %). Poté, co se dříve rozdíl mezi první a druhou příčkou žebříčku snížil z 3,6 % (duben 2022) na necelé tři procentní body (květen 2023), dostal se v současnosti opět těsně nad 3 %. Před 4 lety měla Allianz náskok pouhého jednoho procentního bodu (duben 2020). Huk-Coburg v současnosti zaostává za Allianz absolutně o zhruba 90 hlasů. Pro srovnání: před 7 lety bylo pro Allianz odevzdáno pouze o osm hlasů více (březen 2018)! A 2 roky předtím získala společnost Huk-Coburg první místo o pouhý jeden jediný hlas (duben 2016).
Mohlo by vás zajímat: Dušan Quis: Poradci se musejí naučit pracovat s umělou inteligencí
Ergo obhájilo třetí místo
Ergo si opět zajistilo bronzovou příčku. Za ní se v obráceném pořadí než loni umístily společnosti Axa a DEVK. Tři výše zmíněné značky se na celkovém počtu zmínek podílely necelými 6 až něco málo přes 4 %. Na šestém místě zůstala Debeka, pro kterou hlasoval přibližně každý 25. respondent. Společnost Huk24 je letos opět na sedmém místě, a to sama, zatímco R+V klesla ze sedmé na osmou příčku. Do první desítky se vrátila společnost LVM, která z devátého místa vytlačila společnost Provinzial. Pojišťovna VHV již nepatří mezi deset nejčastěji jmenovaných hráčů a z německého top ten vypadla.
Komentáře
Přidat komentář