Jakou formu komunikace s pojišťovnou upřednostňují mladí lidé v Německu?


			Jakou formu komunikace s pojišťovnou upřednostňují mladí lidé v Německu?
23.1.2025 Zahraničí

Mladí lidé ve věkových skupinách 16 až 25 let a 26 až 35 let upřednostňují kontaktování své pojišťovny prostřednictvím e-mailu. To je jedno ze zjištění studie Next Gen Insurance 2025, přičemž kontakt prostřednictvím umělé inteligence a chatbotů se umístil až na spodních místech v seznamu preferovaných komunikačních kanálů.

Jak mladí lidé nejraději komunikují se svým pojistitelem? Tato otázka je jedním z aspektů studie „Next Gen Insurance 2025“. Společnost Youngcom GmbH, která se zabývá průzkumem trhu, se v rámci studie dotazovala celkem 13 540 účastníků ve věku od 16 do 35 let.


Mohlo by vás zajímat: Před mikrofonem Ondřej Kovařík: Příliš regulace brzdí technologický pokrok


Preferované komunikační kanály

Pro jasnější rozlišení odpovědí byly analyzovány dvě různé věkové skupiny: jeden segment zahrnuje teenagery a mladé dospělé ve věku 16 až 25 let, zatímco druhý segment zastupuje o něco starší účastníky studie ve věku 26 až 35 let. Průzkum byl proveden on-line v období od května do října 2024. Výběr účastníků byl proveden náhodně na základě velmi zjednodušeného nahodilého postupu. U každé otázky bylo zahrnuto nejméně 500 odpovědí. Konkrétně se jednalo o otázku: „Jakým způsobem preferujete komunikaci se svou pojišťovnou?“, přičemž účastníci průzkumu měli k dispozici několik možných odpovědí.

E-mail je zdaleka nejoblíbenějším kanálem

V obou věkových segmentech je e-mail zdaleka nejvíce preferovaným kontaktním kanálem. Téměř 4 z 10 respondentů uvedli, že preferují komunikaci se svým pojistitelem touto formou. O něco častěji tento kanál volí osoby ve věku 26 až 35 let, a to ve 38,5 % případů (mladší segment 37,5 %). Druhým nejoblíbenějším komunikačním kanálem je osobní hovor po telefonu. Ten je výrazně důležitější u starší z obou skupin. Více než každý čtvrtý člověk (28,6 %) ve věku 26 až 35 let by chtěl mluvit s kontaktní osobou po telefonu, zatímco u lidí ve věku 16 až 25 let je to jen necelá pětina (18,1 %).

Kontakt se zákazníkem prostřednictvím aplikace, například pro nahlášení škody nebo sjednání schůzky, je třetím nejoblíbenějším komunikačním kanálem. S podílem 16,7 % dávají lidé ve věku 16 až 25 let přednost kontaktu prostřednictvím aplikace o něco častěji než lidé ve věku 26 až 35 let, kteří aplikaci zmiňují jako preferovanou v 15,5 % případů.


Mohlo by vás zajímat: ČAP Insurance Talk: U mikrofonu David Pospíšil


WhatsApp, chatbot a dopis poštou jsou méně populární

Všechny zbývající možnosti odpovědí se pohybují pod 10 %. Zatímco možnost dopisního/poštovního kontaktu uvádí v obou věkových skupinách 8 až 9 %, komunikaci prostřednictvím aplikace WhatsApp dává přednost 8,3 % osob ve věku 16 až 25 let, což je o 2,1procentního bodu více než ve starší zkoumané skupině. Komunikace prostřednictvím chatu vykazuje výrazné rozdíly mezi oběma sledovanými segmenty. Chat má mezi mladšími lidmi jasnou převahu. Tento způsob preferuje přibližně každý devátý člověk ve věku 16 až 25 let, zatímco mezi lidmi ve věku 26 až 35 let volí tuto možnost necelá 3 %.

Kontakt s umělou inteligencí je zatím málo žádoucí

Komunikace prostřednictvím umělé inteligence se u mladých lidí zatím téměř netěší oblibě. Pouze 1,4 % osob ve věku 16 až 25 let uvádí jako preferovanou možnost poradenství s umělou inteligencí. Ve starší skupině dotazovaných je preference tak nízká, že se poradenství pomocí umělé inteligence ve statistikách prakticky neobjevuje.  Podobně dopadla analýza v případě komunikačního kanálu sociálních médií a Facebooku.


Mohlo by vás zajímat: Studie PwC: Tři čtvrtiny českých firem zvýší výdaje na IT bezpečnost


Celkově studie ukazuje trend mírně odlišných komunikačních preferencí u mladších generací. Lidé ve věku 26 až 35 let dávají častěji přednost e-mailu a telefonu, zatímco digitální kanály, jako je WhatsApp, chatboty a aplikace, jsou oblíbenější u mladší skupiny. Nicméně „klasika“ e-mailu a telefonu je u mladších lidí stále rovněž jednoznačně preferována.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články