Pojišťovny vyzývají spolkovou vládu, aby co nejdříve vytvořila jasná pravidla pro užívání konopí v silničním provozu. „Ideální by bylo, kdyby se s legalizací od 1. dubna podařilo stanovit limit THC, který by nekriminalizoval řidiče, kteří si občas zakouří trávu, ale jsou způsobilí k řízení,“ komentoval blížící se termín koncem března výkonný ředitel Celostátního svazu německých pojišťoven (GDV) Jörg Asmussen.
Mohlo by vás zajímat: Sloupek Kateřiny Lhotské: Zelené kádrování...
Navzdory legalizaci hrozí v současné době v Německu z centrály postihů ve Flensburgu řidičům stále ještě pokuty, zákazy řízení a body, jakmile je v jejich krvi zjištěno sebemenší množství účinné látky THC z konopí. Problém tkví v tom, že THC se v těle odbourává mnohem pomaleji a jinak než alkohol – a proto může být v krvi pravidelně detekovatelné i v době, kdy omamný účinek již dávno pominul.
„Pokud se večer napijete přiměřeně alkoholu, můžete obvykle druhý den ráno opět řídit. Kdo si večer vykouří jointa, může být v rozporu se zákonem ještě i o 10 až 12 hodin později,“ vysvětlil Asmussen. Je proto pro zavedení limitu THC, který by zhruba odpovídal limitu 0,5 promile alkoholu.
Mohlo by vás zajímat: Nečekaný dopad zákona o povinném ručení na pojištění majetku
Každý, kdo řídí pod vlivem, riskuje své pojistné krytí
Každý, kdo způsobí nehodu s THC v krvi, riskuje ztrátu pojistného krytí i po legalizaci konopí. Pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem motorového vozidla (povinné ručení) v takovém případě uhradí škodu oběti nehody v plné výši, ale uplatní regres vůči osobě, která nehodu způsobila. U havarijního pojištění může pojišťovna plnění krátit a za určitých okolností ho dokonce zcela odmítnout vyplatit.
Komentáře
Přidat komentář