První reakce trhu na autopojištění od Allianz „Jezdím málo, platím málo“.


			První reakce trhu na autopojištění od Allianz „Jezdím málo, platím málo“.
30.9.2016 Produkty

Minulý týden pojišťovna Allianz přišla s významnou inovací v autopojištění. Pro motoristy zohlednila množství ročně najetých kilometrů při výpočtu ceny pojistného. Jak na novinku reaguje trh v prvních dnech od zveřejnění?

Většina trhu hodnotí přístup Allianz, jako odvážný a inovativní „Je to hodně neobvyklé a odvážné řešení. S myšlenkou počítání kilometrů Allianz nepřišla jako první, nicméně jako první tento systém umožňuje bez tzv. "velkého bratra", navíc cenotvorba je velice agresivní,“ komentuje Václav Šplechta, produktový specialista z makléřské společnosti INSIA.

Dušan Šenkypl CEO jednoho z největších porovnávačů ePojištění.cz úpravu v segmentaci vnímá jako správnou cestu. „Z našeho pohledu by měla být priorita pojišťoven směřována ke změně systému bonus/malus tak, aby byl vázaný na řidiče a odrážel jeho rizikovost a řidičské umění. Tento koncept, který je funkční v rozvinutých zemích je dle mého názoru správnou cestou, která pomůže nastavit férovější ceny klientům a zároveň bude reálněji zohledňovat rizikovost klienta. Mezi parametry, které by tento model zohledňoval, určitě najeté kilometry patří.

Velkou otázkou je, jak se k celé situaci postaví konkurence. Pokud by se i ostatní pojišťovny snažily Allianz konkurovat pouze snížením cen, mohlo by dojít ke snížení ceny povinného ručení až pod hranici jeho výnosnosti. „Na takový krok není ideální doba. Vzhledem ke zvyšujícím se náhradám v povinném ručení, především újmy na zdraví, se pojištění nyní nachází na samé hranici rentability,“ uvádí mluvčí České podnikatelské pojišťovny Renata Čapková pro Aktuálně.cz.

Segment POV je velmi senzitivní na cenu, klienti jsou schopni kvůli 100 Kč strávit čas hledáním levnější nabídky a celou smlouvu ukončit. Napomáhá tomu i přesvědčení, že kvalitu klient řešit nemusí. Pokud bude dobře postavena marketingová kampaň, tak se dá očekávat, že heslo „Jezdím málo, platím málo“ se setká se silným ohlasem klientů,“ dodává Václav Šplechta.

Spolu s tím je nutné vzít v úvahu, že výrazné snížení cen pro řidiče jezdících pod 10 tisíc kilometrů ročně jde ruku v ruce s výrazným zdražením pro motoristy, kteří za rok urazí 20 a více tisíc kilometrů. Dušan Šenkypl si myslí, že může v kmeni Allianz dojít k přeskupení řidičů. „Ti co jezdí více, se pojistí jinde a Allianz tedy může pocítit výrazné zvýšení počtu levnějších smluv, kde není v této chvíli jasná škodovost. Z prvních reakcí klientů vnímáme i negativní pohled od zkušených kvalitních řidičů, kteří se tímto krokem Allianz cítí znevýhodněni.

Nové segmentační kritérium, tedy množství najetých kilometrů, Allianz uvedla jako zcela unikátní v České republice a systémem provedení dokonce i na světě. Marek Orawski, zakladatel První Klubové pojišťovny však informaci komentuje takto. „PRVNÍ KLUBOVÁ pojišťovna zohledňuje počet najetých km při tarifování jak havarijního pojištění, tak povinného ručení. Není to pochopitelně jediný parametr, na prvním místě jsou zkušenosti řidiče, např. doba od poslední nehody a vyjetý bonus. Je ale logické, že stejně zkušení a odpovědní řidiči, z nichž jeden najede např. 4 tis km/ročně a druhý 30tis km/ročně, by neměli platit stejně. Stejně tak, pokud má někdo víc vozidel, platí méně za to, které používá méně často. Na rozdíl od Allianz tato fakta nepotřebujeme ověřovat, abychom je zohlednili v ceně. Vzhledem ke vzájemnému doporučení našich členů a vyšší důvěře nám stačí prohlášení klienta. Fakta se pak dají v případě potřeby ověřit nahodile.

Spekulovaným tématem je systém kontroly pojistných podvodů a jejich případné kontroly. Přesné podmínky zatím nemáme k dispozici, ale na tiskové konferenci zaznělo, že Allianz bude mít možnost v případě podezření až 4 krát ročně kontrolovat stav vozidla klienta. Součástí smluvního ujednání jsou rovněž velmi přísné sankce. „Pokud bude zjištěno, že se klient pokusil podvést pojišťovnu, tak má Allianz právo zvýšit jeho pojistné na trojnásobnou hodnotu, minimálně však na 25 000 Kč ročně. Má právo odstoupit od smlouvy a rovněž bude podávat trestní oznámení s předmětem pojistného podvodu,“ uvedl ředitel oddělení právního a vyšetřování Allianz pojišťovny Ludvík Bohman.

Konkrétní penalizace spolu s pojistnými podmínkami zatím nejsou k dispozici. Allianz je zveřejní s uvedením nového produktu a to v pondělí 3. října. 

Zdroj: oPojištění.cz

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejezděte na dovolenou !

Pavel z Brna,  20. 8. 2018

Dal jsem si tohle pojištění. Do 15 000 a odjel na dovolenou 3500Km. To jsem neměl dělat. Po 9 měsících mi průměrem napočítali 20 000-25 000 a chtěli doplatek 800Kč. Říkám OK doúčtuje se to po roce. Nene Když to doplatíte tak to po 12 měsících už pojišťovna nespřesňuje.

cena

Dragonfly,  13. 10. 2016

Mě při zadání do 5000 km pojišťovna nabídla cenu o 1700Kč nižší než platím dosud. Asi záleží na dělce rozhodné doby a objemu motoru auta.

RSS

Související články