Chceme, aby makléři měli dobré jméno- díl druhý


			Chceme, aby makléři měli dobré jméno- díl druhý
1.8.2008 Produkty

Dnes přinášíme druhou část rozhovoru s ředitelkou společnosti RENOMIA Jiřinou Nepalovou. V té první jsme si povídali o patnáctileté úspěšné existenci firmy, o nákupu podílu v C.E.B. - Central European Brokers  a také o perspektivě makléřů. Dnešní rozhovor je především o velké odvaze a síle ženy - ředitelky - věřit sobě, svým  zaměstnancům, vlastní rodině a nikdy nic nevzdávat.

*Našla se za těch 15 let chvíle, kdy jste si říkala: nemám s tím vším přece jen praštit?

Přiznám se, že to jsem si nikdy neřekla. Nikdy jsem neměla takovou slabou chvíli. Určitě je to také tím, že v mé práci mi vždy velmi pomáhala má nejbližší rodina a také tým v RENOMIA, o který jsem se mohla vždy opřít. Na druhé straně je to také velká odpovědnost za firmu, za Vaše zaměstnance, která Vám nedovolí to vzdát.

 *Vraťme se ještě na začátek Vaší kariéry. Začínala jste v České pojišťovně?

Ano, v České pojišťovně jsem pracovala od roku 1978. V průběhu let strávených v České pojišťovně jsem nasbírala mnoho praktických zkušeností  v oblasti sjednávání pojištění, ale i likvidace pojistných událostí. Po roce 1989 jsem se rozhodla pro podnikání. Měla jsem štěstí v tom, že spolu se mnou začali podnikat moji dva synové a další mladí kolegové. Podařilo se nám vytvořit tým, ve kterém se doplňovaly moje zkušenosti  a jejich  jazykové znalosti, nové nápady a schopnost komunikovat se světem a navazovat spolupráci se světovými firmami.  A to nás hodně posunulo kupředu, protože to byla příležitost, abychom  našim klientům nabízeli alternativy pro pojištění a zajištění jejich rizik a nabízeli nové produkty. 

Další důležitá věc byla, že jsme postupně získávali zkušenosti, jak se pojišťují jiné firmy z různých oborů ve světě. Tím začalo být naše podnikání velmi zajímavé a získalo úplně jiné rozměry. 

*Jak vycházíte s pojišťovnami? Dokážou vám vytvořit takové produkty, které vaši klienti potřebují?

Řekla bych, že je to otázkou dobré komunikace. Jestli umíte pojišťovně dobře vysvětlit, co klient potřebuje a proč a  pojišťovna se tak může detailně seznámit s pojišťovaným rizikem, většinou vyhoví.

Na druhou stranu je nutno rovněž dodat, že pojišťovny si uvědomují, že mají před sebou spoustu práce, zejména v oblasti zkvalitňování svých pracovních týmů.

*Je pravda, že vznikl nadační fond pro vzdělávání v pojišťovnictví?

Nadační fond v oblasti vzdělávání v pojišťovnictví skutečně vznikl. Jeho posláním bude více se angažovat ve vzdělávání mladých lidí v pojišťovnictví. Fond připravuje spolupráci s vysokými a středními školami, iniciuje projekty, které by měly napomáhat lepšímu přístupu ke zkušenostem a znalostem z pojišťovnictví pro mladé lidi, kteří mají zájem o tento obor.

Nadační fond vznikl doslova před pár dny a budou se v něm angažovat jak lidé z pojišťoven, tak z makléřských firem. Jsem touto myšlenkou nadšena a těším se, že budu mít  příležitost k tomu,  abych se mohla věnovat něčemu, co přispěje k dalšímu zkvalitnění pojistného trhu.

*Jste jedničkou na našem trhu. Co děláte pro jeho kultivaci?

Chceme poskytovat klientům dobrý servis. Současně s tím ale nemůžeme být uzavřeni vůči trhu. Chceme předávat vědomosti, které RENOMIA má. Naši klienti stejně jako veřejnost se mohou zúčastnit seminářů, které RENOMIA pořádá a bude pořádat. Jsme společnost otevřená vůči trhu, vůči klientům i vůči konkurenčním firmám.

Začali jsme budovat síť RENOMIA NETWORK pro kvalitní zprostředkovatele pojištění, která bude fungovat nejen v rámci ČR, ale v celé střední a východní Evropě. Chceme, aby její součástí byly firmy, které mají stejné myšlenky a cíle jako my.

Ne každá firma se může stát členem RENOMIA NETWORK. Půjde o podobný systém jako je franšízing. Díky tomu budou naši partneři poskytovat stejně kvalitní servis jako RENOMIA a to považuji také za přínos pojišťovacímu trhu. Je to výzva pro malé firmy, aby se chopily příležitosti a rostly spolu s námi.

Franšízingoví partneři vždy zůstanou v roli samostatných firem, kteří budou komunikovat se svými klienty, ale současně s tím budou mít možnost využívat zázemí společnosti RENOMIA.

Už nyní probíhají první školení pro členy RENOMIA NETWORK - teď jsou to likvidátoři, po nich bude následovat školení na pojištění odpovědnosti, pak majetku a přerušení provozu. Sama vidíte, že o kultivaci trhu jenom nemluvíme, ale dáváme firmám možnost získat takové vědomosti, aby dělaly dobře svou práci a byly profesionální.

Od zveřejnění takové myšlenky okamžitě  několik firem projevilo zájem. Vytvořili jsme speciální tým, který se bude věnovat právě RENOMIA NETWORK.

RENOMIA nechce podporovat jen svůj byznys. U úspěšných firem by měla být podpora kulturních a charitativních projektů samozřejmostí.  Dlouhodobě spolupracujeme např. s nadací Terezy Maxové, individuálně podporujeme postižené děti, podporujeme školu Václava Hudečka v Luhačovicích pro mladé talenty a  takových projektů je celá řada.

Chceme, aby makléři měli dobré jméno. Myslíme si, že toto je způsob jak k tomu můžeme přispět.  

 

*Děkuji za rozhovor.

Zdroj: Dagmar Šístková

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články