Čeští makléři ve formě. Zprostředkovali pojistné za 22 miliard

Čeští makléři ve formě. Zprostředkovali pojistné za 22 miliard
Čeští makléři ve formě. Zprostředkovali pojistné za 22 miliard

Objem pojistného, které pro své klienty loni zprostředkovaly makléřské firmy sdružené v Asociaci českých pojišťovacích makléřů (AČPM), stoupl na více než 21,926 miliardy korun, což ve srovnání s rokem 2015 znamená nárůst o 2,6 %. Rozhodující část, tedy plných 88 % z celkového objemu obchodů tvořilo neživotní pojištění, které je tradičně doménou pojišťovacích makléřů.

Asociace českých pojišťovacích makléřů sdružuje jak velké společnosti se zprostředkovaným pojistným přesahujícím miliardy korun, tak i menší makléřské firmy (seznam členů na www.acpm.cz). O postupující koncentraci trhu (akvizice, slučování firem, rozšiřování sítí) svědčí fakt, že na prvních deset největších členů AČPM připadá 74,5 % celkového zprostředkovaného pojistného za rok 2016. 

Pokud jde o spolupráci s pojišťovnami, naprostou většinu pojistného v novém obchodu (podle metodiky ČNB) – přes 90% – zprostředkovali členové AČPM v roce 2016 u domácích pojišťoven, z nichž nejsilnějšími partnery jsou Kooperativa, Česká podnikatelská pojišťovna, ČP, Allianz, Generali, ČSOB Pojišťovna, UNIQA či AIG (nyní Colonnade).


Mohlo by vás zajímat: Brexit optikou GDV: Zachovejme chladnou hlavu


Celkem členové AČPM sjednávali v roce 2016 pro své klienty pojištění u 91 domácích a zahraničních pojišťoven. Tato diverzifikace svědčí o tom, že členové AČPM umísťují své obchody s hlubokou znalostí nabídky pojistných produktů na trhu, což je z pohledu klientů velmi vítané. V roce 2016 tak členové AČPM zprostředkovali na 549 tisíc pojistných smluv, poskytovali práci 5 173 osobám a působili v 884 kancelářích v ČR a ve 13 zahraničních zastoupeních. 

Za pozitivní bilancí AČPM stojí především zvýšená kvalita služeb poskytovaných členy AČPM, kteří pro své klienty zajišťují nejen komplexní identifikaci rizik a nezávislý návrh jejich pojistného krytí, včetně výběru nejvhodnějšího pojistitele, ale také odbornou podporu při správě pojistky a vypořádávání případných pojistných škod. V této souvislosti je třeba zdůraznit, že pojišťovací makléř pracuje vždy na straně svého klienta, se kterým uzavírá smlouvu o odborné činnosti (na rozdíl od agenta, což je obchodní zástupce pojišťovny).

Zdroj: AČPM

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články