Jak se zbavit nevýhodných pojistných smluv


			Jak se zbavit nevýhodných pojistných smluv
3.4.2009 Pojistný trh

Ve velmi zajímavých praktikách pokračuje První česko-slovenská pojišťovna (dnes má název Rapid life životní pojišťovna.) Evidentně se snaží doběhnout klienty, kteří uzavírali své pojistky před více lety za výhodných podmínek (vysoká garantovaná úroková míra) a pojišťovna tyto podmínky dnes nedokáže plnit.

Pojišťovna proto rozeslala klientům dopisy, kde nabízela lákavé nabídky jako je snížení měsíční částky pojistného. Malými písmeny někde na konci upozorňovala, že tak dochází ke změně současných pojistných podmínek. Ty jsou samozřejmě pro klienty velmi nevýhodné. Stačí uvést příklad: odkupní hodnota pojistky po desetiletém placení je 0 eur. Poplatky za vedení účtu a za další služby se zvyšují o 1700 % a u některých klientů tak dvojnásobně převyšují měsíční splátku pojistného.

Nešťastná klientka

Příkladem může být klientka Rapid life životní pojišťovny paní XY, která se přiznala: „Také patřím ke klientům pojišťovny Rapid life, které jsem podepsala jejich nabídku na snížení pojistného o 40 Sk a tím jsem přistoupila na nové pojistné podmínky. To bylo v srpnu loňského roku. V dopise z pojišťovny bylo psáno, že snížením pojistného nedochází k uzavření žádného nového pojištění ani ke změně v pojistných sumách. Jen mě uctivě žádali, abych poslala podepsané prohlášení na formuláři, který byl součástí listu. Netušila jsem, že jsem tak přistoupila na nové všeobecné pojistné podmínky (VPP). Od této chvíle jsem platila snížené pojistné 6,64 eur měsíčně.“

Klientka dodává, že letos v březnu obdržela od pojišťovny další list, kde jí kromě oznámení nového obchodního názvu pojišťovna sdělovala povinnost uhradit měsíčně administrativní poplatek 11,95 eur (tedy vyšší než kolik platila dotyčná pojistné!)

„Ten poplatek je takřka dvojnásobek mého pojistného. Považuji tento postup na neseriózní. Získat podpis klienta na nevinném snížení pojistného a tím změnit zásadní pravidla smlouvy – to by si neměla seriózní společnost dovolit,“ dodává postižená klientka.

Co na to pojišťovna

Pojišťovna tvrdí, že zavedený poplatek se týká úzké skupiny klientů, kteří dosud žádné poplatky neplatili. Administrativní poplatek se údajně zavádí po 13 letech…

Ještě perla nakonec:

Pojišťovna k tomu dodává: A pokud se vám to, vážení, nelíbí, nejsme monopol. Můžete pojištění písemně zrušit a v konkurenčním prostředí oslovit případně jinou pojišťovnu, která má pojištění levnější.

Jak dál?

Zdroj blízký Rapid life pojišťovně se domnívá, že tyto VPP, aktualizované 1. ledna 2009, porušují práva, vyplývající z občanského zákoníku a proto jsou neplatné. „Lépe řečeno neplatná jsou některá ustanovení VPP,“ dodává s tím, že pojišťovna směřuje k tomu, aby se zbavila pojistných smluv, které jsou pro ni nevýhodné.

Podle informací ze Slovenska pojišťovnu údajně vyšetřuje Národní banka Slovenska (pod kterou spadá dohled nad pojistným trhem) a Komise pro posuzování podmínek ve spotřebitelských smlouvách, jejímž zřizovatelem je Ministerstvo spravedlnosti.

Dagmar Šístková

Zdroj: Dagmar Šístková

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

ziadost o pomoc

mar,  5. 5. 2009

poradte kam podat staznost na tuto podvodnicku poistovnu

pozor na Rapid Life poisťovňu

Peťo,  12. 4. 2009

20.4.2009 zasadá komisia MVSR. Dúfam, že im klepnú po dlhých prstoch...

POZOR NA NICH

Peter,  8. 4. 2009

Tato poistovna je nieco ako pyramidova hra. Za ziadnych okolnosti s nimi neuzavrite poistenie!!!!!!!!!!

Život bez RL je bez obáv.

poistenec,  7. 4. 2009

Mňa poisťovňa nenachyytala na zníženeie a ani na tzv. GSM balíček a teda nemohla na mňa uplatniť nové VPP.  K 15.6.2008 mám vraj na "moju žiadosť" zrušenú zmluvu ( jednostranne poisťovňou). Tak pozor na poistenie v tejto poisťovni, lebo radšej dať peniaze do pančuchy ako do Rapid Life. Mimochodom jej heslom je  " Život bez obáv".

Klienti títo pojišťovny musí být vážně exoti

seriózní,  6. 4. 2009

Klienti títo pojišťovny musí být vážně exoti. Na trhu je hromada prověřených značek a oni si zvolí RL. Dobře jim tak.

pre "seriózní"

exot,  17. 4. 2009

dúfam, že si poistený v hromade preverených poisťovní...navrhujem, aby si navštívil odborného lekára z oboru psycho... taký príspevok, ako je tvoj môže vyjsť len z človeka, ktorý ho potrebuje...cenzor bohužiaľ nepustil hodnotenie, vraj povoluje len slušná slova...

pyramidáci

mukli,  4. 4. 2009

rapid life je velká podvodná banda 10 rokov som plaťil mal som vážnu chorobu
a nič neplatili ked som vyžiadal finančné
vyrovnanie poslali my papier že je to 0sk!!

pozor na Rapid Life poisťovňu

oklamaný,  4. 4. 2009

Táto odrbávačská poisťovňa, zmenila názov z Prvej československej poisťovne na Rapid Life poisťovňu, práve kvôli tomu, že chce preraziť na zahraničný trh. AJ do Čiech!!! Na Slovensku  už nemá šancu práve kvôli svojim zlodejským praktikám. Tak pozor, nedajte sa bratia Češi nachytať, tak ako veľa Slovákov. Prišli po rokoch platenia o svoje vložené peniaze. Upozornite svojich známich na túto poisťovňu, treba sa jej vyhnúť VEĽKÝM OBLÚKOM!!!

pozor na zlodejov

peťo,  4. 4. 2009

z osobnej skúsenosti viem, že sú to zlodeji!!!! POZOR na túto poisťovňu!!!!!!

Zlodiji su aj v inych poistovňach

Pavel Haburai,  20. 7. 2009

Allianz - Slovenska poistovňa a.s. po zlučeni sa s byvalou slovenskou poistovňou prepracovava aj do dnešných dni PZ uzatvorene ešte v byvalej samostatne existujucej poistovacej  spoločnosti, Samozrejme tieto PZ oproti predošlim su veľmi okleštene.

Som tiež klientka tejto " super" poisťovne

pozlatka,  4. 4. 2009

Som pohoršená týmito nehorázne vysokými poplatkami, ktoré mám platiť mesačne poisťovni, aj keď mesačne už neplatím žiadne poistné, pretože moja zmluva bola uzatvorená na 15 rokov poistenia s dobou platenia poistného 10 rokov, ktoré už uplynuli v oktobri 2007.

RSS

Související články