„Pavlovy zkušenosti, znalosti a výsledky z jeho profesní minulosti z něj dělají ideálního kandidáta na tuto pozici. Jmenování Pavla přichází v době, kdy máme skutečnou příležitost posílit naše postavení na trhu a využít nové impulsy v tomto odvětví,“ přiblížili důvod jmenování členové představenstva, Ondřej Polák a Jiří Toman.
Mohlo by vás zajímat: Horká čísla: Komu přibylo za rok 2024 nejvíc vázaných zástupců?
Profesní dráha Pavla Mencla začala v Generali pojišťovně v roce 1995 v Hradci Králové na pozici vedoucího vnitřní správy, což zahrnovalo regionální vedení taxace a likvidace. Po několika letech došlo k převzetí i vedení obchodu v tomto regionu. V roce 2007 následoval přesun do slovenské Generali na pozici vedoucího interního obchodu a od roku 2009 působil na centrále v Praze na pozici obchodního ředitele. Poslední čtyři roky až do konce roku 2019 byly stráveny v pozici generálního ředitele Generali pojišťovny, což znamenalo prakticky 25 let v oboru pojišťovnictví. Po čtyřech následných letech ve sklárně Moser v pozici generálního ředitele, během nichž společnost prošla nesmírně složitým obdobím, se Pavel Mencl rozhodl pro návrat do pojišťovnictví s cílem zúročit nabyté zkušenosti a vztahy, stejně jako přinést inovace a nové přístupy. „Největší výzvu vidím jednoznačně v posunu procesů a systému řízení společnosti, která musí odpovídat dosažené velikosti a která současně umožní společnosti Allrisk budoucí profitabilní růst a vysokou kvalitu poskytovaného servisu. Samozřejmě v úzké spolupráci se současným managementem společnosti Allrisk,“ uvedl při svém vstupu do společnosti Allrisk Pavel Mencl.
Mohlo by vás zajímat: Robert Kareš: Pojistný trh se úspěšně vypořádal s onlinizací povinného ručení
V oblasti inovací Pavel Mencl plánuje zúročit zkušenosti nejen z pojišťovnictví, ale i ze sektoru luxusního zboží. Rovněž budování vztahů s klíčovými partnery a klienty je pro něj klíčové. Důraz klade také na profesionální komunikaci prostřednictvím moderních kanálů, včetně sociálních sítí, s cílem oslovit všechny generace klientů. „Já jsem povahově nastaven tak, že potřebuji kontakt s lidmi a vnímám to jako důležitou součást mé práce, takže určitě se budeme osobně setkávat a moc se těším i na staré přátele, které jsem v poslední době neviděl. Jinak profesionální komunikaci jak přímou s klientem, tak například přes sociální sítě považuji za klíčovou a neprávem opomíjenou. Často vnímáme svět svým generačním pohledem, ale je třeba pracovat napříč generacemi a přinášet řešení, která obstojí,“ doplnil nový generální ředitel společnosti Allrisk.
A co Pavel Mencl považuje za hlavní klíč k úspěchu firmy v současném světě finančního poradenství? „Z pohledu klienta komplexitu a kvalitu všech klíčových procesů, od pojištění přes servis, IT podporu, komunikaci… prostě všeho s čím může být klient během svého životního cyklu konfrontován. Tím myslím paralelu s luxusním zbožím – v podstatě nesmíte mít „slabé místo“ které by snižovalo hodnotu a vnímání vaší značky, kvality produktu, služby. Těch oblastí a faktorů, které jsou důležité pro celkový výsledek je ve vysoce konkurenčním prostředí mnoho. Řada firem také rezignovala na jakoukoliv unikátnost, která vás na trhu odliší od konkurence a umožní stavět úspěšnou marketingovou komunikaci a strategii. Je nutné definovat a dlouhodobě pracovat s vlastním USP (jedinečný prodejní argument), především v době, kdy významně roste role nepřímé komunikace a umění se odlišit je jedním ze základů úspěchu firmy,“ uvedl Pavel Mencl.
Pavel Mencl zároveň vnímá posilování pozic velkých makléřských firem a pokračující konsolidaci trhu. Podle něj je poradenská trh v České republice stabilní a konkurenceschopný. „Prostředí v Česku je vysoce konkurenční a regulované a pojistný trh poměrně fragmentovaný. Na druhé straně vnímám aktivity o určitou konsolidaci a kontrolu trhu, především u velkých makléřských firem a celkové posilování pozic velkých hráčů na trhu. Allrisk je jedním z těchto velkých hráčů a svoji pozici chceme nadále posilovat například spoluprací s dalšími makléřskými firmami, které mají podobné hodnoty a přístup ke klientům jako my. Covid a energetická krize naštěstí finanční sektor nezasáhly tolik jako výrobní sektor, takže nebylo nutné aktivovat opravdu krizové plány. Také jsem s lítostí zaznamenal odchod několika osobností z českého pojistného trhu,“ komentoval nedávno Pavel Mencl.
Mohlo by vás zajímat: VIG Re posiluje představenstvo. Kdo přichází na klíčové pozice?
V oblasti digitální transformace a umělé inteligence Pavel Mencl uznává jejich důležitost pro efektivitu a ziskovost, zároveň však varuje před rizikem odtržení od reálných potřeb klientů. Klíčem k úspěchu je podle něj propojení moderních technologií s kvalitním servisem a lidským přístupem. „Transformace, digitalizace a umělá inteligence se dostaly do našich slovníků a jsou zakotveny ve strategiích prakticky všech společností. Jsou velmi důležité v cestě za zvyšováním efektivity a profitability, ale většinou neměří pocity a nadšení klientů. Pokud úroveň vzdělání veřejnosti půjde v souladu s těmito inovacemi, tak je možné přinést zásadní změny ve všech oblastech. Pokud ne, tak mohou ohrožovat samotný princip a logiku poskytování finančních služeb včetně budování vztahu s klientem. Zároveň je těžké predikovat co bude standardem za 5-10 let, protože jsme také součástí globálních trendů,“ uzavřel nový generální ředitel společnosti Allrisk Pavel Mencl.
Komentáře
Přidat komentář