Koalice se dohodla. Provize budou rozloženy do pěti let. A nebudou zastropeny.


			Koalice se dohodla. Provize budou rozloženy do pěti let. A nebudou zastropeny.
28.8.2015 Pojistný trh

Po dlouhotrvajícím řešení sporů mezi Ministerstvem financí a poslancem ČSSD Ladislavem Šinclem, zda provize u životního pojištění zastropovat, či nikoli, došlo v tomto týdnu konečně ke kompromisu obou stran.

Provize i pořizovací náklady budou povinně rozloženy do pěti let. Toto rozhodnutí bude vloženo do novely zákona o pojišťovnictví č.277/2009 Sb. Finální návrh nakonec nebude obsahovat regulaci výše provizí.

Rozložení výplaty provizí v čase má za cíl zvýšit zainteresovanost pojišťovacích zprostředkovatelů na dlouhodobém trvání zprostředkovaného pojištění. Rozložení pořizovacích nákladů při výpočtu odkupného má zajistit, že když už dojde k předčasnému ukončení pojištění, dostane klient větší část zaplaceného pojistného zpátky v podobě tzv. odkupného. Kompromisní návrh neobsahuje cenovou regulaci v podobě stanovení maximální přípustné výše provizí." uvedl mluvčí ministerstva financí Michal Žurovec.

Lídři koaličních stran se na tomto návrhu dohodli ve středu 26. srpna. Plán je takový, že současný návrh ministerstva financí vrátí v Poslanecké sněmovně do druhého čtení a k novele zákona o pojišťovnictví načtou kompromisní řešení jako pozměňovací návrh.

Pro pojišťovny není tento verdikt příliš potěšující, neboť se nedočkaly potřebné regulace a zastropení provizí. S jejich výší se již delší dobu potýkají a dostaly se do situace, kdy je již sami snížit nemohou a doufaly tak v zásah státu. Ten ovšem tentokrát myslel opravdu jen na koncového klienta.

Zdroj: oPojištění.cz

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

v důchodě za odměnu pod most

Slaběňáková,  5. 9. 2015

V pojišťovací profesi pracuji 30 let a jsem znechucena tímto postojem i když již 10 let nedělám životní pojistky, jenom velmi dobrým známým klientům, kteří jsou mi stále věrni a věří mému názoru a zpracování pojistných smluv.

Co tak zrušit licence zprostředkovatelům ať fyzickým či právnickým osobám, kteří mají storno životních pojistek do dvou let víc jak 15%!!!! To jsem již na ČNB navrhovala v minulosti.

To by se asi pročistilo ovzduší.

Už jsem viděla v životě ledacos, ale abych za pět let vracela, to co jsem dávno použila na zaplacení nájmu kanceláře, provozu auta a další nutné náklady s podnikáním, zákonné pojistky odpovědnosti a podobně.
A co tak že by se mi vrátila zpět část zaplacené  zákonem stanovené pojistky odpovědnosti za těch 5 let co musím vrátit provizi?  No a co, že by mi taky někdo vrátil zaplacené peníze za nájem kanceláře, když musím vracet já provizi.

Pojišťovac

kliente, zaplač (a plať, co už nechceš)

Tomáš Konrád,  2. 9. 2015

Líbivé gesto, na kterém vydělají pojišťovny! Prohra finančního trhu, místo odebírání licencí za sviňárny jednotlivcům, tak kolektivní vina. Za bordel na trhu mohou především pojišťovny.
***
Jsem zvědavý na ta čísla, kterými se pojišťovny tak rády chvástají = počty NOVÝCH smluv.
Místo aby se trumfovaly kvalitou SKLADBY nových (ne tzv. inovovaných) produktů, tak se klient stane rukojmím té jedné pojišťovny. ... Nebo že by pojišťovny konečně umožnily uzavírat KVALITNÍ rizikové pojištění, místo pouze připojištění k (NE)kapitálotvorným produktům?
***
Doprasili jste penzijko, sklidíte pšenku i tady, soudruzi politici.

No to je zase paskvil.

Jiří Hrabovský,  1. 9. 2015

Rozložení provizí do 5 let? Teď je otázka, jak je to myšleno. Zda tak, že se provize vyplatí najednou a storno bude po dobu 5 let (jak vysoké?) a nebo zda se bude vyplácet "průběžná" provize (klient zaplatí měsíc = pojišťovák dostane provizi za měsíc = pár kaček) po dobu 5 let? Obojí stojí za houby. Pokud budu ručit za provizi 5 let, tak na tom může být paradoxně poškozený můj klient. Já dělám riziková pojištění (bez nesmyslného spoření) a když se třeba po 3 letech trvání klientovy pojistky objeví na trhu lepší riziková pojistka, tak bych měl klientovi jeho pojistku přepracovat - no ale budu se asi rozmýšlet, protože bych vracel část původní provize (= "kálel bych si do vlastního hnízda"). A pokud bude fungovat průběžný systém vyplácení provizí? Tohle už některé pojišťovny zkoušely a moc se jim to neosvědčilo. A z pohledu začínajícího pojišťovacího poradce (my staří tu věčně nebudeme) je to kata

k článku

Stanislav Krupka,  1. 9. 2015

Osobně si myslím, že princip je dobrý, pravidelná a relativně nízká odměna z trhu odstraní značnou část neprofesionálů zaměřených pouze na provize z nesmyslných životních pojištění kombinovaných s investiční složkou, za něž je ve výsledku největší odměna. Zároveň fakticky zruší vracení provizí neboť odměna bude rozpočítána do 60 měsíců. Období mi však připadá poměrně dlouhé, osobně bych zastával přibližně poloviční horizont. Pro klienta jednoznačně plus. pro poctivého poradce rovněž.

pojišťovák versus poslanec

Petr Polák,  1. 9. 2015

Hlavně že poslanec Šincl ví, kdy má zvednout ruku pro. A to zejména, jedná-li se o poslanecké prebendy a náhrady, či jiné nekřesťanské platby nenasytným politikům, kteří přeci nemohou vyžít ze svých platů. Ani bych se nedivil, kdyby měl pan poslanec nachystán návrh na zřízení své pojišťovny. Chce se mě zvracet velebnosti.......

pojišťovny

Hostínek Jan,  28. 8. 2015

...neumí snížit výši provizí, které vyplácejí ? Co to je za nelogickou hlášku ? Samy se v boji o peníze pro svá mramorová sídla pustily do konkurenčního boje a přetahování zprostředkovatelů vyššími provizemi.

Regulaci odnesou jen a pouze poctiví zprostředkovatelé a bude paradoxně na úkor spotřebitelů, což vládní "experti", odtržení od reality nechápou.

Pokud se stane riziková smlouva klienta díky změně v jeho životě neaktuální a stávající pojistka nepůjde upravit, tak zprostředkovatel, který mu pojistku z trhu nevybere jinou, de facto poruší zákon...a pak má být sankcionován za storno smlouva např.po 3 letech ?

Fakt mi vadí, když si nějaký neúspěšný politik typu socana Šincla léčí své ego podobným způsobem.

RSS

Související články