Zásadní jsou tři body:
1) Fond nebo zprostředkovatel nesmí poskytnout zájemci nebo zaměstnavateli podle § 27 odst. 5 úplatu, odměnu nebo nepeněžitou výhodu (tzv. „pobídky“ včetně poskytnutí neopodstatněné výhody finanční, materiální či nemateriální povahy).
2) Fond nebo zprostředkovatel v písemné formě informuje zájemce o podstatných skutečnostech, týkajících se penzijního fondu, své osoby jako zprostředkovatele, o podstatných náležitostech penzijního připojištění, o poplatcích účtovaných účastníkovi, o výši provize za zprostředkování a o jiných souvisejících nákladech penzijního fondu.
3) Penzijní fond může poskytnutí odbytného nebo převedení prostředků podmínit zaplacením poplatku účastníkem. Výše poplatku nesmí přesáhnout 800 Kč, tento poplatek však nelze požadovat po uplynutí pěti let ode dne vzniku penzijního připojištění.
Tato novela tedy přináší dlouho požadované ukončení známých nešvarů našeho trhu a měl by přinést jak konec (legalizovaných) úplatků, tak omezení známého „přesmlouvání“ klientů pod hrozbou citelných sankcí.
Ovšem za určitého džina vypuštěného z láhve považují mnozí povinnost sdělovat klientovi výši zprostředkovatelské provize. To je ovšem v některých zemích běžné i u pojistných produktů.
Plné znění lze nalézt na stránkách www.psp.cz v parlamentním tisku 505.
FE
Komentáře
Přidat komentářfondy
Tak to je od státu prima, v době, kdy všechny fondy generují krásnou "nulu" a asi jen kskadér by si tam zajišťoval důchod.....je potřeba hledat jiné alternativy v zajišťování důchodu a ne fondy
PF
Zkuste Allianz PF Pokud už u něj nejste
v současné době si ale budete muset bohužel zaplatit za převod fin. prostředku cca800,-
Konec přetahování klientů v penz.připojištění
KONEČNĚ!!! Snad se nyní zaměstnavatelé budou lépe informovat, zda pro zaměstnance volí dobrý produkt a šanci budou mít i ty společnosti, které úplatky nedávají. Ovšem způsobené škody již stejně zaplatí klienti ze svých kapes.