Naslouchají pojišťovny svým zákazníkům? (2.díl)


			Naslouchají pojišťovny svým zákazníkům? (2.díl)
16.5.2012 Pojistný trh

Pojišťovny mají jedinečnou příležitost, jak zlepšit svůj byznys. Musí však najít způsob, jak prokázat, že nákup dalšího produktu u téže pojišťovny je jednodušší a po všech stránkách výhodnější, než koupit tento produkt u jiného pojistitele. Chce to, aby pojišťovna byla řízena tak, že bude mít možnost lépe využívat údaje o svých zákaznících a přizpůsobit konkrétní produkt jejich požadavkům.

Vzhledem k tomu, že pojišťovny většinou přijdou do kontaktu s klientem jednou nebo nanejvýš dvakrát do roka, musí se na to předem připravit. To se týká především slev za věrnost. Pojišťovny musí dobře zvážit, jak vysoký je přínos těchto slev a zda se poskytují správně.

Navzdory obecně zažitým zkušenostem průzkum zjistil, že v mnoha evropských zemích lze ovlivnit retenci zákazníků. Klienti však na to mají jiný názor: domnívají se, že pojišťovny se jen velmi málo snaží o to, aby si zachovali přízeň klienta: 52 % evropských zákazníků, kteří změnili pojišťovnu, mělo podle výzkumu pocit, že bývalá pojišťovna nevyvinula žádné úsilí pro to, aby si je i dál udržela.

Dalších 30 % se domnívá, že taková snaha byla jen minimální nebo jen zcela formální.

Více než polovina oslovených evropských zákazníků se v rámci výzkumu svěřila, že by byli ochotni přistoupit na další prodloužení smlouvy v případě, že by s nimi pojišťovna prodiskutovala jejich požadavky a potřeby.

A závěrem ještě jedno číslo: 49 % evropských zákazníků uvedlo, že by dali přednost nakoupit různé pojistné produkty u jedné jediné pojišťovny.

Ernst@Young

Zdroj: Ernst@Young

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články