Nejčastější zaměstnanecké benefity


			Nejčastější zaměstnanecké benefity
13.8.2008 Pojistný trh

Mezi nejoblíbenější zaměstnanecké výhody patří již tradičně stravenky. Na druhém místě se v oblíbenosti umístily pojistné produkty, což svědčí o uvědomování si významu pojištění pro život.

Dalšími oblíbenými benefity jsou dny dovolené nad rámec stanovený zákonem a příspěvky na sport, kulturu a vzdělávání.

Takový je výsledek výzkumu společnosti ING na téma Zaměstnanecké výhody v ČR – srovnání výsledků získaných v roce 2007 a 2008. V obou obdobích byl výzkum uskutečněný mezi stovkou společností, umístěných v CZECH TOP 100.


Penzijní připojištění dýchá na záda stravenkám

Nejposkytovanější benefity korespondují s oblíbeností jednotlivých výhod u zaměstnanců. Zaměstnavatelé svým zaměstnancům v letošním roce poskytují stravenky (83 % firem) a přispívají na penzijní připojištění (78 % dotazovaných firem). Životní pojištění nabízí 39 % firem. Po nich následují příspěvky na kurzy a školení, příspěvky na dovolenou, na ubytování a na dopravu do zaměstnání (okolo 5 %).

Přínosy zaměstnaneckých výhod firmy spatřují zejména v daňové výhodnosti, stabilizaci a motivaci zaměstnanců, budování dobrých vztahů mezi zaměstnancem a zaměstnavatelem. Tzv. benefity jsou také součástí firemní kultury a zlepšují image firmy.


Výhody, které preferují zaměstnanci

Zaměstnanci „fandí“ především stravenkám (téměř 50 %), mnohem méně už jsou pro pojištění (necelých 30 %) a dodatečnou dovolenou. Zhruba okolo 15 % zaměstnanců je pro podporu sportu, kultury a vzdělávání a 10 % by uvítalo dárkové poukázky a možnost slev.


Manažerské motivační programy

Největší nárůst byl meziročně zaznamenán u manažerských motivačních programů (o 18 %) O 15 % meziročně vzrostla nabídka nákupu cenných papírů „vlastní“ firmy, o stejné procento se zvýšila možnost slev při nákupu vyřazených aut a mobilních telefonů.

Na dalším místě je meziroční nárůst možnosti přechodného ubytování (14 %) a pracovní volno (7 %).


Plány do budoucna

V roce 2007 chtěly firmy oblast nabízených benefitů rozšířit o čtyři oblasti, v roce 2008 již firmy uvažují o rozsáhlejší nabídce benefitů.

Jde o možnost zdravotní péče, cílené výhody jako jsou například automaty na kávu, úspory na sociálním a zdravotním pojištění, ale i ambulantní lázeňská péče a rehabilitace, a poukázky a karty na služby.

Narůstá počet firem, které při poskytování zaměstnaneckých výhod přihlížejí k postavení zaměstnance ve firmě. V roce 2007 tuto segmentaci používalo 56 % firem, letos je to již 63 %.

 

tLP

Zdroj: ING

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS