Nejcennější pojišťovny světa? Čína vládne!


			Nejcennější pojišťovny světa? Čína vládne!

Londýnská výzkumná agentura Kantor Millward Brown uveřejnila i letos žebříček nejcennějších světových značek pojištění. Špičková místa obsadily hned tři společnosti z Číny.

Agentura Kantor Millward Brown zjišťuje od roku 2006 nejcennější značky světa. Činí tak na základě posouzení obchodních výsledků, dále studiemi mezi spotřebiteli, ale také podle měkkých faktorů, jako jsou například vývoj a tvorba produktu nebo vedoucí postavení na trhu ve vymezených regionech.

V žebříčku BrandZ 2018 se ocitly znovu také nejcennější pojišťovny z celého světa. Celkově vzrostla hodnota pojišťoven o 34 %. Stalo se tak zejména díky silnému rozvoji asijských společností. Na prvních třech příčkách se neumístili pojistitelé z Evropy nebo USA, jak by možná kdekdo odhadoval. Pomyslné medaile převzaly výhradně čínské pojišťovny.

Ping An, China Life a AIA jsou tři největší hvězdy

Nejcennější pojišťovnickou značkou světa je letos Ping An se sídlem v jihočínské metropoli Šen-čen. Podle výpočtů expertů agentury má tato společnost aktuálně cenu 26,1 miliardy USD. S odstupem následuje na druhé příčce firma China Life z Pekingu s tržní hodnotou ve výši 16,4 miliardy USD. A konečně bronz patří společnosti AIA se sídlem v Hongkongu, jejíž hodnota se odhaduje na 15,1 miliardy USD.


Mohlo by vás zajímat: Které metropole mají největší rizika ekonomického výpadku?


Allianz patří pátá pozice

Čtvrté místo mezi celosvětově nejcennějšími pojišťovnami obsadila americká State Farm Insurance z USA, jejíž značka má cenu 15,131 miliardy USD. Konečně na pátém místě je evropská Allianz z Mnichova (9,42 miliardy USD). Autoři studie navíc ocenili, že Allianz svoji tržní hodnotu dokázala podstatně navýšit – o 48 %.

Nejcennější vůbec je Google

Pro porovnání: úplně nejcennější značkou světa v celkovém žebříčku je Google s tržní hodnotou 302 miliard USD, těsně následovaný trendy značkou Apple (301 miliard USD), Amazonem (208), Microsoftem (201) a čínským internetovým koncernem Tencent (179). Už v letošním žebříčku bodovalo mezi 100 nejcennějšími značkami 14 čínských společností.

Celá studie, případně regionální a národní žebříčky jsou dostupné ZDE.

Zdroj: asscompact.at

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články