„Cestovní kanceláře ani letecké společnosti nenesou odpovědnost za vízovou politiku jednotlivých států," říká Tomio Okamura, viceprezident Asociace českých cestovních kanceláří a agentur. To potvrzují také odborníci z mezinárodní advokátní kanceláře White & Case. "Jestliže český občan nedostane kanadské vízum nebo si jej nestihne vyřídit včas, nemá možnost nárokovat náhradu škody u letecké společnosti či cestovní kanceláře," vyplývá ze stanoviska pražské kanceláře White & Case.
Případná kompenzace, odpuštění storno poplatků či výměna za jiný zájezd či letenku tak záleží na dobrovolném rozhodnutí cestovních nebo leteckých společností.
Pro nadstandardní postup se rozhodly například České aerolinie. "Všem cestujícím s platnou letenkou, na které se vztahuje nově zavedená vízová povinnost do Kanady, umožníme bezplatnou změnu rezervace na pozdější odlet pravidelné linky z Prahy do Toronta," říká mluvčí ČSA Hana Hejsková. V případě, že se cestující rozhodne do 31. července let do Toronta zrušit z důvodu obavy, že si nestihne víza vyřídit, může letenku vrátit. "Vrátíme mu původní cenu letenky," dodává Hejsková.
Jistou šanci mají klienti snad jen u těch cestovních kanceláří, které v jiných případech pomáhají klientům s vyřízením víz. „Jestliže tuto službu nabízejí u cest do států, kam lidé potřebují vízum, očekával bych podobný přístup i po zavedení víz do Kanady," říká advokát Richard Otevřel z advokátní kanceláře Havel & Holásek. „Riziko nezískání víza by pak mohlo být sdílené, tedy cestovní kancelář by se o něj dělila s klientem," naznačuje Otevřel.
Zdroj: Aktuálně.cz
Komentáře
Přidat komentář