ČAAS: Zájem veřejnosti o asistenci vzrostl o 30 %


			ČAAS: Zájem veřejnosti o asistenci vzrostl o 30 %
29.1.2018 Produkty, Spektrum

Podle České asociace asistenčních společností (ČAAS) roste zájem veřejnosti o asistenční služby, meziročně stoupl počet poskytnutých asistenčních zásahů o 30 %. Lidé nejčastěji využívají odbornou pomoc své pojišťovny s nepojízdným automobilem, při zdravotních obtížích na dovolené v zahraničí a k havárii v domácnosti.

Meziročně nejvíce vzrostl počet případů domácí asistence, tedy přivolání řemeslníka k havárii v domácnosti. Novinkami pro veřejnost, jejichž popularita významně roste, je asistenční pomoc při problémech s počítačem, ale také video chat s lékařem v případě zdravotních problémů na cestách.

Motoristická asistence zažila boom, může za to Linka pomoci řidičům 1224

„V posledních letech zaznamenáváme výrazný počet zásahů asistenčních společností u porouchaných či havarovaných vozidel. Pojišťovny začaly ve větší míře poskytovat k havarijnímu pojištění či povinnému ručení také asistenční služby. S příchodem Linky pomoci řidičům výrazně vzrostlo povědomí motoristů o této pomoci s nepojízdným autem,“  říká Petr Bold, prezident ČAAS, která zastupuje čtyři nejvýznamnější asistenční společnosti působící na českém trhu.

V roce 2017 pomohli členové ČAAS 300 tisícům řidičů při problémech s vozidlem, což meziročně představuje nárůst o 22 %. Nejčastěji si motoristé přivolají asistenční pomoc k porouchanému automobilu. Na místě se podle statistiky asociace podaří vyřešit přibližně 27 % událostí, ve zbytku případů je nutné vůz profesionálně odtáhnout do autoservisu. V průběhu roku je nejvíce asistenčních zásahů v lednu a únoru, kdy je vlivem chladného počasí nejčastější příčinou porucha autobaterie, či problémy se startováním. Velmi vytíženým obdobím je také léto, kdy rostou nároky na pomoc v zahraničí řidičům, kteří volí pro dopravu na dovolenou auto.


Mohlo by vás zajímat: Sloupek Kateřiny Lhotské: Vizitky vizitek


V roce 2017 rovněž začali členové ČAAS zajišťovat odtahy na vybraných dálnicích, které prostřednictvím Nehodového centra pojišťoven nařídí Policie ČR. „V loňském roce bylo nutné realizovat pouze několik odtahů na dálnicích přivolaných prostřednictvím Nehodového centra pojišťoven. Na tyto zásahy je však kladen velký důraz, protože nepojízdné vozidlo blokující dálnici zde tvoří velmi nebezpečnou překážku a naše asistenční či odtahové vozidlo musí být na místě velmi rychle,“ komentuje spolupráci s Ředitelstvím silnic a dálnic Marek Jaroš, generální ředitel společnosti Global Assistance, která Nehodové centrum pojišťoven společně se společností Europ Assistance obsluhuje.

Čechy v cizi trápí hlavně drobné úrazy, přes to existují i zásahy za miliony korun

Po motoristech potřebují nejčastěji pomoc asistenční společnosti lidé na dovolených, v roce 2017 se podle ČAAS uskutečnilo téměř 90 tisíc zásahů, meziročně se jedná o nárůst o 26 %. Mezi nejoblíbenější cíle českých turistů patří tradičně Slovensko, Chorvatsko, dále Itálie, Turecko, Egypt a Řecko. Zde asistenční pracovníci nejčastěji řeší ošetření klientů ve zdravotních zařízeních z důvodů zažívacích obtíží, nachlazení a drobných úrazů končetin. Ze zámořských destinací roste obliba Asie a Spojených států amerických.

„Stále častěji řešíme také případy asistencí i v exotičtějších destinacích, především v Thajsku a Indonésii. Zde bohužel asistujeme i u vážnějších dopravních nehod našich klientů, především na skútrech a jiných dopravních prostředcích,“ doplňuje Libor Diepolt, viceprezident ČAAS a ředitel asistenční společnosti Euro-center Prague.


Mohlo by vás zajímat: Klienti si přejí s Allianz komunikovat digitálně


Pro letošní rok jsme připravili pro klienty, kteří cestují do zahraničí, zajímavou novinku v podobě videochatu s lékařem. Přes své mobilní zařízení anebo počítač s internetem budou moci klienti s naším lékařem konzultovat své zdravotního obtíže v reálném čase a v českém jazyce,“ představuje novou službu využívající moderní technologie Zbigniew Macura, provozní ředitel Allianz Worldwide Partners pro ČR a SR, a člen ČAAS.

Češi si zvykají řešit havárie v domácnosti s asistencí

Procentuálně nejrychleji rostl v loňském roce zájem veřejnosti o tzv. domácí asistenci, konkrétně to bylo téměř 22 tisíc případů. Nejčastěji se jedná o přivolání řemeslníka k havárii vody, plynu či elektřiny v domácnosti. Meziročně vzrostl počet těchto asistenčních zásahů o 35 %. 

„Klienti si již zvykli na to, že si mohou k pojištění majetku sjednat i pomoc v případě různých problémů. Domácí asistenci si již zažili a v současné době se jedná o nejdynamičtější oblast asistenčních služeb. Kromě běžných typů zásahů v domácnosti, jakým je například nonstop možnost vyslání řemeslníka, jsme vloni zaznamenali opravdu velký zájem klientů o opravy spotřebičů a také nově u IT asistence, kde jsme nejčastěji řešili problémy s přihlášením do počítače, únik či ztrátu dat a zavirování počítače,“  říká o nových trendech Vladimír Fuchs, viceprezident České asociace asistenčních společností a ředitel asistenční společnosti Europ Assistance.

 

 

Zdroj: Česká asociace asistenčních společností

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články