Český řidič najezdí týdně téměř 500 km


			Český řidič najezdí týdně téměř 500 km
26.8.2009 Produkty

Čeští řidiči najedou týdně průměrně 479 km. Z toho připadá 352 km na všední dny a 127 km na víkendy. Ekonomická situace je však stále častěji nutí přemýšlet o tom, jak jezdit úsporněji. Vyplývá to z aktuálního výzkumu DIRECT Pojišťovny a společnosti Ipsos.

Počtem najetých kilometrů se mohou Češi směle porovnávat s tak „vášnivými“ řidiči jako jsou například Britové. Podle obdobného průzkumu zveřejněného v r. 2007 britským ministerstvem dopravy, najezdí britští řidiči služebními vozy týdně cca 605 km (19 600 mil ročně), na služební cesty však z toho připadá pouze 40 %. Soukromými vozy pak Britové najezdí týdně cca 260 km (8 400 mil ročně).

V ČR bylo v prvním pololetí letošního roku zaregistrováno v kategorii osobních a malých užitkových vozidel celkem 92 100 nových vozů. Jedním z klíčových faktorů, které řidiči při jejich výběru a koupi zvažovali, byla spotřeba pohonných hmot. Celých 9 % řidičů považuje dokonce výši spotřeby pohonných hmot za vůbec nejdůležitější faktor, který ovlivňuje jejich rozhodování o koupi. Dalších 39 % pak považuje spotřebu za jeden z nejdůležitějších faktorů při výběru nového vozu.

Nemalou pozornost věnují řidiči i dalším úsporám spojeným s provozem vozidla. Drtivá většina řidičů (93 %) se preventivně snaží udržovat auto v dobrém technickém stavu a zbytečným výdajům na provoz tak předcházet. Mnohem větší pozor si dávají řidiči i na styl jízdy. Vyhýbají se stylu jízdy „brzda-plyn“ (76 %), dodržují optimální rychlost (75 %) a 52 % řidičů dokonce kontroluje, zda ve svém autě nepřeváží zbytečné věci.

„Větší citlivost řidičů na cenu se projevuje nejen při pořizování vozidla, ale také při nákupu produktů a služeb souvisejících s jeho provozem, včetně pojištění. Právě cena bude jedním z hlavních parametrů, na které se budou řidiči sjednávající letos na podzim nové pojištění soustředit,“ komentuje výsledky výzkumu Ján Čarný, generální ředitel DIRECT Pojišťovny.

Zdroj: DIRECT pojišťovna

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články