PČS: život pod křídly nového vlastníka


			PČS: život pod křídly nového vlastníka
16.2.2009 Produkty

V rozhovoru s Ing. Liborem Mánkem, ředitelem úseku externích sítí Pojišťovny České spořitelny, nahlédneme do pojišťovácké kuchyně. Dozvíme se také, zda mají klienti podrobné informace o všech poplatcích či nikoliv.

*Jaké jsou výsledky Pojišťovny České spořitelny za rok 2008? A jak vidíte letošní rok?

V oblasti běžně placených druhů pojištění jsme v loňském roce zdvojnásobili obchodní produkci. V předepsaném pojistném se to projevuje samozřejmě se zpožděním, nicméně ze všech pojišťoven na trhu jsme rostli nejvíce. Obchodní partneři nám denně sdělují, že máme kvalitní pojištění rizik. A klienti mají o pojištění rizik zájem.  Dle mého názoru zde platí přímá úměrnost – čím nejistější doba, tím větší poptávka klientů po pojištění rizik.

Když se podívám na lednové výsledky našich externích obchodních partnerů, zaznamenali jsme oproti stejnému období roku 2008 nárůst o 60 %. Zvláště v období finanční krize nám tento výsledek přijde výborný. Věřím, že tento růst bude pokračovat i v dalších obdobích.

*Jak se vám žije pod křídly Viena Insurance Group (VIG)?

Dobře.

Zapojení do skupiny Vienna Insurance Group pro nás v první řadě znamená skutečnost, že jsme se stali součástí silné pojišťovací skupiny. Doposud jsme působili v rámci bankovní sítě, pro kterou byly pojistné produkty pouze zlomkem aktivit. Nyní tak můžeme počítat s daleko větším porozuměním pro naše obchodní aktivity.

*Poskytujete klientům co nejvíc informací, zejména pokud se týká nákladové průhlednosti produktů?

Máme povinnost informovat klienta o stavu jeho pojistné smlouvy. Pojišťovna České spořitelny to dělá prostřednictvím výroční zprávy, kterou v lednu dostává každý náš klient. Domnívám se, že jsme jedni z prvních na trhu, kteří v zasílané výroční zprávě zveřejňují všechny nákladové položky. Položky jsou ve zprávě popsány, je tam uvedeno, z čeho se celková položka skládá, včetně snížené alokace v prvních letech trvání smlouvy, poplatků i ceny jednotlivých rizik. Dále ve výroční zprávě klient najde i stav kapitálové hodnoty pojistné smlouvy, kolik zaplatil za loňský rok a kolik si může vybrat ze svého účtu.

V Pojišťovně jsme hodně diskutovali, než jsme k takto transparentní výroční zprávě přistoupili. Čekali jsme, že vzroste počet dotazů od klientů, ale je to přesně naopak. Po rozeslání výročních zpráv počet klientských dotazů klesl oproti minulým letům řádově na polovinu.

Vítáme tedy aktivity našich partnerských sítí, které se snaží o to, aby klient měl veškeré informace. Takové aktivity podporujeme.

Součástí našeho simulačního programu jsou také ceny jednotlivých rizik. Poradce tedy může s klientem na základě simulace z našeho simulačního programu probrat, kolik bude klient platit za sjednané pojištění konkrétního rizika.

*Odstupují v letošním roce firmy od zaměstnaneckých benefitů, jako je životní pojištění, na které svým zaměstnancům doposud přispívaly?

Zatím v této oblasti nedochází k úbytkům počtu klientů, vloni naopak narostl dosud nejvíce v historii. Samozřejmě není zcela vyloučeno, že se některý zaměstnavatel dostane do ekonomických potíží a nebude třeba mít ani na mzdy, natož na zaměstnanecké benefity.

Ale ani za těchto nepříznivých okolností není pro zaměstnance nic ztraceno, protože takové pojištění může beze změny dál pokračovat jako privátní životní pojištění.

*O jaké pojištění je největší zájem?

Největším hitem je pojištění nemocenských dávek, denní odškodnění úrazu a vůbec rizika spojená s úrazem. Velmi úspěšným se stává pojištění rizika smrti, kde jsme cenu snížili podle nejnovějších úmrtnostních tabulek, takže cena patří k nejatraktivnějším na trhu.

Navíc máme možnost sjednat toto riziko na omezenou dobu. Poradce např. klientovi udělá finanční analýzu a zjistí, že má velký úvěr. Může mu tedy sjednat pojištění rizika smrti na omezenou dobu, v tomto případě na dobu splácení úvěru. Tím se výrazně snižuje cena pojistky. To je jedna z mnoha možností produktu typu FLEXI, které jsou šité na míru, aby se vyhovělo co nejvíce přání klienta.

Úspěšnou novinkou je riziková renta. Sjednává se na dobu určitou. Pokud se klient ve sjednané době stane plně invalidním nebo  mu je přiznán jeden ze stupňů bezmocnosti (od druhého stupně do čtvrtého), doživotně mu vyplácíme rizikovou rentu. Ta může dosahovat až 30 000 Kč měsíčně.

*Jaká je vaše spolupráce s prodejními sítěmi?

Jedná se o obchodní partnery, kteří jsou často velmi draví a dynamičtí.

Práce s nimi je úžasná, jejich finanční poradci mají o pojištění zájem. Je vidět, že je těší dělat klientům poradenský servis.

*Spolupracují s vámi na tvorbě produktů?

Dvakrát ročně organizujeme produktový workshop a toho se účastní naši klíčoví obchodní partneři .Tam produkt vzniká, to je naše produktová kuchyně. Naši vývojáři samozřejmě sbírají a analyzují podněty průběžně.

I u osvědčených produktů děláme jednou za rok upgrade, aby produkty byly zajímavé pro naše partnery a jejich finanční poradce a abychom byli vždy alespoň o krok před konkurencí. 

Děkuji za rozhovor.

Dagmar Šístková

Zdroj: Dagmar Šístková

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články