Podle zprávy agentury Reuters musel po nehodě jeden zákazník s pojišťovnou dlouho vyjednávat a na výplatu za totální škodu čekal 7 měsíců. Nakonec to nemělo pozitivní závěr a nedostal náhradu zhruba 50 000 USD za léčebné výlohy. Jiný popsal jako „utrpení“ například proces získání dokladu o pojištění. Aplikace Tesla v telefonu mu při pokusu o přístup k dokumentům neustále zamrzla. Zatímco někteří zákazníci si v on-line příspěvcích pochvalovali nízké pojistné pojišťovny, mnozí, kteří už uplatnili nárok na pojistné plnění, si stěžovali na čekání na výplatu a opravu v řádu týdnů či měsíců, a také na nedosažitelnost likvidátorů pojistných událostí.
Mohlo by vás zajímat: Tak budeme mít všechna elektrokola bez povinného ručení. Bohužel
Revoluce Tesly v pojištění vozidel byla realizována s velmi malým rozpočtem. V jednu chvíli měli v kalifornské Tesle k dispozici jen asi deset likvidátorů pojistných událostí, kteří byli rychle zahlceni stovkami škod.
Stížnosti na pojistný program podávají dnes už dokonce i státní regulační orgány a advokátní komora žalobců. Úřad pro pojišťovnictví státu Ohio letos nejméně dvakrát zjistil, že společnost Tesla při zpracování pojistných událostí porušila pojistné předpisy. Úřad údajně zvažoval zahájení formálního vyšetřování. Není však možné přesně vyčíslit, kolik stížností bylo na pojišťovnu Tesla skutečně podáno. Dozorové orgány ve státech, jako je Kalifornie, Utah, Illinois a Virginie, uchovávají podrobnosti o stížnostech v důvěrném režimu.
Mohlo by vás zajímat: 3Q 2023: Aegon hlásí zlepšené upisování. Aviva solidně roste
Elon Musk v minulosti popsal typickou zkušenost s pojištěním automobilů jako „noční můru" plnou sporů s pojišťovnami, znalci a opravnami. Se společností Tesla Insurance chtěl podle svých slov proměnit noční můru v sen. Skutečným spouštěčem tohoto nápadu však měly být vysoké náklady na pojištění, které ztěžovaly prodej vozů. Organizace Highway Loss Data Institute, která se zabývá výzkumem v oblasti pojišťovnictví, v letech 2015 a 2016 uvedla, že četnost kolizí a škod na majetku je u vozů značky Tesla výrazně vyšší než u běžných velkých luxusních vozidel. Mimo jiné na základě těchto údajů pojišťovna AAA-The Auto Club Group v roce 2017 zvýšila sazby pro vozidla Tesla až o 30 %. Muskův pokus o vlastní pojištění tak byl spíše nouzovým řešením, které se ovšem nedaří realizovat tak, aby byli klienti psokojeni.
Komentáře
Přidat komentář