Podle výzkumu společnosti TransUnion se nákupy meziročně zvýšily o 6 % oproti stejnému období roku 2023. Je to již druhá zpráva, která naznačuje, že nákupy pojištění jsou na vzestupu. I zpráva společnosti LexisNexis Insurance Demand Meter ukazuje pokračující nárůst počtu nových pojistných smluv na pojištění vozidel. Mimo jiné uvádí jako příčinu častější změnu pojistitele v souvislosti s rostoucími sazbami pojistného.
Mohlo by vás zajímat: Pojišťovnu roku 2023 ovládla Kooperativa. Osobností trhu je Zdeněk Tuček
Zpráva TransUnion, která ukazuje, že sjednávání nových pojistných smluv bylo v západním a středozápadním regionu v prvním čtvrtletí 2024 obzvláště silné, nachází pravděpodobné příčiny tohoto skoku v rostoucích nákladech na bydlení v obou regionech. Spotřebitelé tak hledají úspory jinde. Ukazuje, že nákupy nového pojištění pro vozidla vzrostly o 12,1 % na Středozápadě a o 10,3 % na Západě. Zpráva také naznačila, že 23 % spotřebitelů plánuje v příštích 12 měsících koupit jiné nebo si pronajmout vozidlo, které by nahradilo stávající, což je nárůst oproti 17 % v roce 2023. Podle TransUnion tento trend posiluje naději, že různá odvětví individuálního pojištění budou v roce 2024 směřovat vzhůru.
Problémem zůstávají náklady na bydlení
Je zde však námitka: prostředí vysokých úrokových sazeb nadále zatěžuje spotřebitele a tlumí trh s bydlením, což vytváří překážky pro majetkové pojištění. Nákupy pojištění majetku se meziročně nezměnily. Aktivitu dále brzdily hypoteční sazby, které se do konce roku 2023 přiblížily 8 %, což podle zprávy způsobilo, že se více spotřebitelů rozhodlo upustit od nákupu nového bydlení nebo se rozloučit se stávajícím bydlením financovaným dosud za výhodnějších sazeb.
Mohlo by vás zajímat: Sloupek Kateřiny Lhotské: „Podvedení klienti“ na vedlejší koleji
Nejaktivnějšími kupujícími byli obvykle ti, kteří 1) měli nejvyšší skóre pojištění úvěru (což naznačuje nižší riziko), 2) patřili k mladším generacím (generace Z a mileniálové) a 3) pocházeli převážně z regionů Západ a Středozápad, uvádí zpráva. Zpráva nabízí poněkud optimistický výhled pro individuální pojištění občanů, samozřejmě s ohledem na inflaci. „Pojistitelé občanských rizik zaznamenávají zlepšení – v čele s automobilovým segmentem,“ uvádí zpráva. „Tento pokrok by měl pojistitelům umožnit rozšířit zdroje a investice na získávání nových a udržení stávajících zákazníků.“
O TransUnion
Společnost TransUnion s tradicí více než 50 let podniká jako agentura poskytující úvěrové informace. Desítky let správy a analýzy dat umožňují komplexní pochopení identity spotřebitele. Značné investice do nových zdrojů dat a technologií podpořily expanzi do nových oblastí, jako jsou podvody, marketing a analýza zaměřená na zákazníka. TransUnion je globální společností poskytující informace a poznatky o každém člověku: využitelného pohledu na každého spotřebitele na základě robustního souboru online, offline, veřejných a vlastních informací.
Komentáře
Přidat komentář