Jak se němečtí pojišťovací makléři dívají na budoucnost této klíčové profese?


			Jak se němečtí pojišťovací makléři dívají na budoucnost této klíčové profese?

Na portálu německého časopisu Versicherungsmagazin byl zveřejněn článek, který se týká budoucnosti profese pojišťovacího makléře. Redakcí byla převzata data ze studie časopisu Asscompact o trendech v dané oblasti. Byla zpracována na základě názorů a postojů celkem 374 pojišťovacích makléřů a pojišťovacích zprostředkovatelů, kteří pracují pro více pojišťoven. Tito respondenti mají v průměru 56 let a v oboru pracují 28 let.  Vyjádřili se většinově, že chtějí profesní činnost ukončit v 67 letech. Jejich průměrný příjem z provizí a dalších odměn činí ročně 267 000 EUR. Z dotazování vyplynuly například následující závěry.

Pouze každý sedmý makléř by dnes doporučil „v každém případě“ mladým lidem, aby se stali pojišťovacím makléřem. Pokud se k tomu přičte poněkud zdrženlivější postoj „spíše ano“, tak z toho vyjde 52 %. 23 % respondentů zaujalo pozici „nerozhodnuti“ a 25 % se vyjádřilo odmítavě (tj. nedoporučili by).


Mohlo by vás zajímat: Josef Lukášek: Češi jsou zvyklí na garance. Pojišťovny čeká osvěta


Při dotazování byly získány též zajímavé komentáře. Makléři oceňují na svém povolání hlavně změnu, svobodu při vykonávání povolání, možnost stanovení pracovní doby a atraktivní příjem. Věří, že i na smršťujícím se trhu zůstane pro jednotlivce více klientů a byznysu. Pojištění jsou prý příliš komplikovaná, aby poradenství bylo přenecháno výlučně digitálním agentům.

Na druhé straně si mnozí makléři stěžují na špatnou image oboru nebo silný nárůst regulace a byrokracie, která jim bere radost z práce. Mnozí makléři se obávají možného zákazu provizí nebo snížení provizí. Jeden z respondentů dokonce nevěří, že model této profese bude ještě ve střednědobém horizontu fungovat. Přitom nedostatek odborníků a mladých pracovníků je v oboru značný. 87 % respondentů je názoru, že to platí pro celé pojišťovnictví a 84 % to vztáhlo obecně na makléřský trh. V případě vlastního podniku cítí nedostatek personálu 39 % respondentů.


Mohlo by vás zajímat: Ivan Špirakus a Igor Rusinowski: Prožíváme velmi dobrý rok


Získání mladých lidí stojí v cestě v první řadě špatná image oboru (82 %). Svoji roli hraje rovněž nedostatek zájmu o obor (65 %) a boj jiných oborů o talenty, tedy velká konkurence (61 %). Jen 35 % respondentů vidí problém čistě v provizním odměňování nebo 28 % v neatraktivní struktuře odměňování. Pouze 22 % respondentů argumentuje chybějící perspektivou, pokud jde o kariérní vývoj.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

Související články