Pojišťovnictví bude potřebovat risk manažery - 2.díl


			Pojišťovnictví bude potřebovat risk manažery - 2.díl
16.6.2010 Pojistný trh

Stále doznívající dopady nedávné finanční krize, měnící se demografické podmínky, vliv přírodních katastrof na straně jedné nebo rostoucí požadavky regulačních a dozorových orgánů na straně druhé aktivují u řady společností ve všech oborech činnosti potřebu nějakým způsobem urychleně obsadit či v tom lepším případě zkvalitnit pozici manažera pro řízení rizik.  

Dnes pokračujeme ve výkladu, o koho jde a jaké úkoly musí risk manažer plnit.

Hlavními úkoly risk manažera jsou:

  • Rozvoj strategie, principy, rámec a postupy risk managementu tak, aby byly v souladu se strategickými cíly organizace

  • Zavádění adekvátních postupů a metod risk managementu

  • Rada a vedení managementu společnosti a všech organizačních útvarů v otázkách risk managementu

  • Definování a předkládání standardů risk managementu

  • Vývoj a distribuce nástrojů, technik, metodologie, společného jazyka, rizikových rámců, analýz, výkaznictví, komunikaci a školení ve všech otázkách risk managementu napříč společností

  • Zabezpečení otázek koordinace, agregace, umožnění a povolovací funkce risk managementu

  • Předkládání výkazů agregovaných rizikových profilů, kontrola efektivnost a realizace případných nápravných opatření

  • Monitoring zavádění a efektivita procesů risk managementu

  • Koordinace správného a včasného dodávání informací, týkajících se risk managementu příslušným organizačním úrovním

Co vše by kvalitní risk manager měl ovládat, je velmi dobře zpracováno v tzv. „modelu základních kompetencí risk managera“, který vypracovala americká RIMS (Risk and Insurance Management Society).1

1 RIMS – Risk Manager Core Competency Model

 

 

 

Ing. Vladimír Pulchart, CEO, London Direct Underwriters, a.s.

 

 

Share/Bookmark

Zdroj: Ing. Vladimír Pulchart

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články