Pomáháme makléřům spojit síly a ušetřit tak náklady


			Pomáháme makléřům spojit síly a ušetřit tak náklady
24.4.2009 Rozhovory

Výpověď na téma, co trápí v letošním nelehkém roce české makléře, uzavírá Ing. Ivan Špirakus, spolumajitel firmy INSIA, a.s.

V letošním ročníku soutěže o nejrychleji rostoucí společnost střední Evropy, kterou pořádá mezinárodní auditorská společnost Deloitte, se INSIA umístila již potřetí s růstem 514 %. Zárověň se také probojovala mezi 500 nejrychleji rostoucích společností Evropy, Blízkého východu a Afriky Deloitte Technology FAST 500 EMEA.

Firma roste nejen v oblasti pojištění průmyslu a podnikání, ale ještě výraznější růst vykazuje v občanském pojištění.

Tolik stručné představení společnosti. Ani tato společnost ale nežije ve vzduchoprázdnu, i na ni dopadají důsledky současné situace .

*Jak se Vám tedy žije v roce 2009, v nelehkém roce globální krize?

Nevím přesně, jak jsou na tom ostatní makléři, ale v INSIA to zatím vypadá velmi dobře, za první čtvrtletí odhadujeme nárůst cca o 20% proti minulému roku. Máme velmi diverzifikované portfolio klientů, čímž se potvrzuje výhoda strategie sítě INSIA – tedy zaměření na střední a menší firmy (tzv. SME) a vysokou automatizaci provozu umožněnou naším systémem YETI. Jsme tedy mnohem více odolní proti poklesu než makléři s několika málo velkými klienty. Registrujeme také rostoucí zájem makléřů o členství v síti INSIA, což může mít s krizí určitou souvislost – ve větší skupině lze spojit síly a tím ušetřit řadu nákladů.

*Podle čeho si vybíráte pojišťovny?

Jako jeden z největších makléřů na trhu pracujeme pochopitelně se všemi solidními pojišťovnami a hlavní je pro nás, jak jim funguje vnitřní provoz a podpora makléřů. Pozorně sledujeme také jejich ochotu hradit klientům škody a nevytvářet zbytečnou byrokracii kolem likvidace.

*Investují firmy dál do pojistné ochrany, nebo je tomu v souvislosti s finanční krizí přesně naopak?

Obecně lze říci, že vzhledem ke dlouhodobé povaze pojistných smluv je na takové hodnocení ještě brzy. U řady druhů pojištění, na něž se dlouhodobě specializujeme, poptávka klientů naopak roste. Jde např. o pojištění pohledávek, odpovědnosti manažerů či profesní odpovědnosti). Klienti mají větší potřebu si v krizi zajišťovat rizika, což je vidět nejen u firem, ale i u občanů v poptávce po úrazovém pojištění, pojištění vážných nemocí či ztráty příjmu.  Na druhé straně je znatelný pokles pojištění, vázaných na obrat či výstavbu nebo na prodej nových aut.

*Nakupují firmy pojištění především podle ceny?

Bohužel ano, a v krizi možná ještě více, ale samozřejmě se snažíme najít pro ně co nejlepší pojistnou ochranu v rámci jejich finančních možností.

*Změnily se podle Vašeho názoru sazby pojistného na letošní rok?

Při obnovách k 1.1. jsme registrovali při výběrových řízeních stále meziroční  pokles cca o 15-20%, u dobrých rizik i více.  Naopak u pojištění pohledávek sazby během posledních 3 měsíců výrazně stouply, což odpovídá masivnímu růstu škod i poptávky po tomto pojištění.

Děkuji Vám za rozhovor.

Dagmar Šístková

Zdroj: Dagmar Šístková

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

Související články