Uvedla to ETSC (European Transport Safety Council) ve své tiskové zprávě. „Finsko je jedinou zemí v Evropě, která provádí hloubkové vyšetřování každé jednotlivé smrtelné kolize. Blahopřejeme Finsku k pokroku za posledních 10 let a věříme, že se nechá inspirovat ke zdvojnásobení svého úsilí o dosažení ambiciózních cílů do budoucna,“ uvedl Antonio Avenoso, výkonný ředitel Evropské rady pro bezpečnost dopravy.
Mohlo by vás zajímat: Pojištění vážných chorob. Vyšší věk nebo prodělaná nemoc nemusí znamenat stopku
EU si stanovila cíl snížit do roku 2030 počet úmrtí na silnicích na polovinu, přičemž se vychází z jejich úrovně v roce 2019. Většina evropských zemí má podobné národní cíle. V roce 2023 bylo na silnicích EU zaznamenáno 20 418 lidských obětí nehod, což představuje kolektivní evropský pokles o 1 % oproti roku 2022. To ovšem zdaleka nedosahuje 6,1% snížení za každý rok, které je nutné k dosažení cíle EU redukovat počet úmrtí o 50 % do roku 2030.
Mohlo by vás zajímat: Fond zábrany škod ČKP pomáhá 10 let. Podpořil už 197 aktivit
18 z 32 zemí sledovaných v rámci programu ETSC Road Safety Performance Index (PIN; bezpečností silniční index) zaznamenalo v roce 2023 pokles počtu úmrtí na silnicích ve srovnání s předchozím rokem 2022. Žebříček úspěšnosti vedla Malta s 38% snížením, následovaná Lucemburskem s 27% snížením, Belgií s 11% snížením a Maďarskem s 10% snížením. Naopak ve 2 zemích počet úmrtí na silnicích stagnoval a ve 12 zemích dokonce vzrostl, přičemž v Litvě došlo k výraznému nárůstu o 33 % a v Lotyšsku se počet úmrtí zvýšil o 26 %, uvádí zpráva.
Komentáře
Přidat komentář