Po provedeném šetření Národní rada pro bezpečnost dopravy ostře kritizuje úředníky v Marylandu z toho důvodu, že v případě výše uvedeného mostu neprovedli před jeho zřícením hodnocení rizik. Rada současně doporučuje 30 vlastníkům celkem 68 mostů napříč 19 státy realizovat hodnocení zranitelnosti, aby bylo oceněno riziko kolapsu mostu z titulu srážky s lodí.
Mohlo by vás zajímat: Za jakých podmínek může lékař zveřejnit fotografie svých pacientů?
Rada poukázala na to, že kdyby bylo takové hodnocení provedeno, tak mohly být podniknuty kroky ke snížení rizika a možná i zabráněno zmíněné tragické události. V rámci vlastního hodnocení Rada zjistila, že Key Bridge byl nad hranicí přijatelného rizika u významných mostů. Rada dále varovala, že mnohé z „národních“ mostů mohou být nad akceptovatelnou úrovní rizika, i když se nedomnívá, že jim bezprostředně hrozí zřícení.
Tato stanoviska jsou obsažena ve zprávě, která je součástí vyšetřování příčin zřízení sledovaného mostu. Je v ní například konkrétně uvedeno, že u mostu Key Bridge byla 30krát překonána hranice akceptovatelného rizika pro významné či kritické mosty, a to podle pokynů stanovených pracovníky Americké asociace pro státní silnice a přepravu (dále jen „asociace“).
Problém je v tom, že Rada od doby zřícení sledovaného mostu identifikovala 68 mostů, které byly navrženy před rokem 1991, kdy výše uvedená asociace vypracovala dané pokyny, a které nemají aktuální hodnocení zranitelnosti podle jejích kalkulací. Rada ale nemůže nařídit vlastníkům těchto mostů provést hodnocení, jelikož Federální správa silnic to požaduje u nových mostů od roku 1994, takže vydala jen doporučení.
Mohlo by vás zajímat: Bence Holló je nový prezident Maďarské asociace pojišťoven
V článku zveřejněném časopisem Insurance Journal není ani zmínka o případných dopadech zřícení mostu na pojišťovny, i když nějaké nároky mohly být vzneseny například z titulu přerušení provozu nebo vzhledem k usmrcení šesti stavebních dělníků, kteří pracovali v době kolize na mostě. Ví se jen, že Ministerstvo spravedlnosti USA uplatnilo v říjnu 2024 nároky proti vlastníkovi lodi Dali a jejímu provozovateli ve výši 103 mil. USD.
Komentáře
Přidat komentář