„Pojišťovny jsou v pojišťování dobré a bylo by těžké jejich úrovně dosáhnout,“ sdělil diplomaticky Curtis Scott, globální šéf pro pojištění Uber. V červenci tohoto roku dostal Brad Nail, Senior Risk Manager v Uberu, otázku, zda jeho společnost plánuje vstup do pojišťovacího byznysu. A jeho odpověď zněla celkem tajemně: „Zeptejte se mě znovu za pár měsíců.“
Uber zvažoval rizika. Ale pak couvl. „My jsme dobří jako technologická firma pro oblast logistiky. To opravdu umíme a jsme v tom silní,“ pochválil se Curts Scott. „Není naším přáním vrhnout se na pojišťování. Chceme s pojišťovnami spolupracovat, ale nechceme se pojišťovnou stát.“ V Evropě nabízí Uber svým řidičům mimo jiné pojištění od Axy a dalších společností.
Mohlo by vás zajímat: Myšlení finančníků: Inspirující příběh Ivana Špirakuse
O jednoho technologického obra menší konkurence. Pojišťovnictví si může vydechnout. Ale jen trochu. Vždyť pojišťovny se musí vyrovnat s nástupem Amazonu. Gigantický on-line obchodník už shání specialisty na pojištění se znalostí němčiny, francouzštiny nebo španělštiny. V USA koncem minulého roku CEO Amazonu Jeff Bezos oznámil, že chce založit zdravotní pojišťovnu společně s největší americkou bankou JP Morgan a společností Berkshire Hathaway magnáta Warrena Buffetta. Pod značkou Amazon Protect nabízí podnik už nyní svým zákazníkům přes platformu Amazon pojištění proti krádeži, vadám a poškozením pro zakoupené zboží, jako jsou laptopy, mobily a pračky.
Google nabídl ve Spojených státech a ve Velké Británii službu GoogleCompare, což byl on-line srovnávač pojištění. Údajně už došlo na „námluvy“ s jedním německým portálem zaměřeným na porovnávání. Nicméně potom se Google stáhl z trhu, aniž by k tomuto kroku uvedl oficiální důvody.
Komentáře
Přidat komentář