UNIQA řešila během zimní sezóny na tisíc škod z cestovního pojištění


			UNIQA řešila během zimní sezóny na tisíc škod z cestovního pojištění
20.4.2016 Pojistný trh

Během zimní sezóny od listopadu 2015 do konce března 2016 nahlásili zákazníci UNIQA pojišťovny bezmála tisíc případů, kdy se ocitli v nouzi v zahraničí a využili svého cestovního pojištění. Celková škoda ze všech pojistných událostí se odhaduje na 13,5 milionu korun. Tyto náklady zaplatí bez spoluúčasti zákazníků v plné výši UNIQA. Nejčastějšími problémy byly nemoci dýchacích cest a úrazy končetin, zejména při zimních sportech, a to v Rakousku, Itálii nebo na Slovensku.

Meziročně došlo k poklesu počtu pojistných událostí o pět procent a ke snížení celkové škody téměř o třetinu. Bylo to dáno jednak o něco horší situací se sněhem v destinacích, kam Češi jindy tradičně vyrážejí lyžovat, jednak absencí mimořádně závažných případů s plněním převyšujícím několik milionů korun, jak tomu bylo v předchozí sezóně.

Téměř dvě třetiny postižených turistů využily servis asistenčních služeb k cestovnímu pojištění UNIQA. Na tom je jasně patrné, že nepřetržitá služba expertů na telefonu, navíc v rodném jazyce, je velkou přidanou hodnotou komerčního pojištění. Vyškolení pracovníci pomohou zorganizovat vyhledání a záchranu, transport do vhodného zdravotního zařízení, dohodnout optimální rozsah léčby a připravit odbornou přepravu zpět do ČR. V jednodušších případech jsou připraveni poradit s ambulantní návštěvou lékaře, nákupem medikamentů, pomoci komunikovat s českou ambasádou v místě události, a podobně.

V uplynulé sezóně nevyřizovala UNIQA tak závažné případy z pojištění odpovědnosti k cestovnímu pojištění jako v předchozích letech. Jde o situace, kdy náš turista na sjezdovce nechtěně srazí a zraní cizího státního příslušníka. Nejvyšším plněním letošní zimy je 620.000 korun pro Švýcara, jenž v kolizi s klientem UNIQA pojišťovny při lyžování v Itálii utrpěl zlomeninu ruky. Z této události je ale zřejmé, že i nekomplikovaná zlomenina s dobou léčení v délce několika týdnů by bez pojištění významně nabourala finanční situaci viníka.

Současně se ukazuje další související fenomén. Zatímco postižení cizinci dokážou v takových případech nárokovat po viníkovi události z ČR vysoké odškodnění, naši klienti se neumí bránit podobným způsobem, ocitnou-li se v pozici poškozeného. Většinou událost neřeší s policií, nevyžádají si identifikační údaje od toho, kdo je na sjezdovce srazil, a nemohou tudíž svůj nárok vznést stejným způsobem.

Dalším častým nedostatkem našich turistů je neznalost poměrů v sousední Slovenské republice. Někteří považují cestovní pojištění za zbytečné. O tom, že tomu tak není, snad přesvědčí příhoda staršího českého páru, který se před cestou správně pojistil: ve Vysokých Tatrách se odpoledne vydal na procházku, během níž však došlo k dramatickému zhoršení počasí se sníženou viditelností. Dezorientovaní klienti se obrátili na Horskou službu, která je neprodleně vyrazila hledat. Vše mělo šťastný konec – až na mírné podchlazení se nikomu nic nestalo, a už večer mohli oba výletníci o svém dobrodružství vyprávět v teple horské chaty. UNIQA nicméně uhradila účet za zásah Horské služby ve výši téměř 30.000 korun.

Nejkurióznější pojistnou událostí bylo loni „kočkování“ dvou chlapců předškolního věku při lyžování v Itálii. Krátili si volnou chvíli mezi jízdami zápasením, při němž mladší z nich nechtěně kopl staršího do obličeje nohou obutou do lyžáku. Následkem byly dva vyražené přední zuby. Ošetření přišlo na více než 45.000 korun.

Zdroj: UNIQA pojišťovna

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články