OVB byla obviněna z klamavých obchodních praktik, které podle ČNB měly probíhat v období 3 let od roku 2010 do 2015. Jako pojišťovací agent uváděla své klienty v omyl prostřednictvím své obchodní sítě a to zejména při prodeji investičního životního pojištění. Klientům tento produkt prezentovala jako spořící.
Jak je uvedeno v rozhodnutí ČNB: „OVB opakovaně prezentovala klientům (spotřebitelům) písemně nebo ústně investiční životní pojištění jako spoření, spořicí produkty, resp. spořicí účty s tím, že se jedná o produkt, u něhož lze kdykoli vybrat vložené peněžní prostředky, produkt s garantovaným či kladným zhodnocením vložených peněžních prostředků, jež lze a to včetně zhodnocení vybrat po 2 až 5 letech jeho trvání, případně jako produkt, u něhož lze výši vkládaných peněžních prostředků měnit a snižovat a peněžní prostředky vybírat dle potřeby, aniž by je současně upozornila zejména na to, že výše původně sjednaného pojistného, resp. jeho změna (snížení) a skutečná délka trvání smlouvy má, a to zejména v prvních letech trvání smlouvy, významný či zásadní vliv na možnou výši výběru peněžních prostředků.“
Verdikt soudu ke stažení zde.
Komentáře
Přidat komentář