Zřícení janovského mostu: Dopady do pojišťovnictví


			Zřícení janovského mostu: Dopady do pojišťovnictví

Zřícení dálničního mostu v Janově 14. srpna 2018 otřáslo veřejností nejen v Itálii. Tato tragédie si vyžádala více než 40 mrtvých a desítky zraněných osob. Hledají se příčiny neštěstí, prověřují mosty v podstatě v celé Evropě a bylo urychleně přikročeno k odškodňování. Objevují se též první informace o dopadech do pojišťovnictví. 

Zřícení janovského dálničního mostu by se mohlo stát problémem pro Allianz a Swiss Re. Podle mediálních zpráv investovala investiční dceřiná společnost mnichovského koncernu více než 600 mil. eur do společnosti Autostrade per l’Italia, která provozuje příslušnou dálnici.

AGCS, dceřiná společnost Allianz, potvrdila, že Allianz drží v konsorciu s francouzskou společností EDF a nizozemským fondem DIF zhruba 7 % v Autostrade per l’Italia. Podle údajů koncernu Atlantia, který je rozhodujícím vlastníkem Autostrade per l’Italia, zaplatilo konsorcium vedené Allianz za své podíly cca 1 mld. eur. Na německého pojistitele připadá v rámci konsorcia 60 %, takže se odhaduje, že Allianz investovala více než 616 mil. eur. Počítá se s poklesem výnosu z této investice.


Mohlo by vás zajímat: Sloupek Kateřiny Lhotské: Co srpen dal


Tragédie v Janově by mohla přijít poměrně draho také švýcarskou zajišťovnu Swiss Re. Její tisková mluvčí potvrdila, že Swiss Re je jedním z nejdůležitějších pojistitelů společnosti Autostrade per l’Italia. Současně zdůraznila, že nemůže sdělit žádné podrobnosti o jednotlivých pojistných smlouvách uzavřených s klienty nebo komentovat rozsah pojištění. Tisková mluvčí Swiss Re ovšem uvedla, že zajišťovna se chce prý zapojit do vyšetřování příčin zřícení mostu.

Provozovatel Autostrade per l’Italia již přislíbil uvolnění částky 500 mil. eur, protože chce neprodlenou finanční pomocí podpořit oběti tragédie. Další finanční prostředky mají plynout do stavebních úprav, aby se doprava v Janově odpovídajícím způsobem přesměrovala. Ohledně příčiny neštěstí je provozovatel dálnice ve vztahu k veřejnosti zatím zdrženlivý. Pokud jde o kontrolu a údržbu, tak prý byly v pořádku.  Podle některých studií byly však rizikem nosníky a mostní závěsy.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články