Sloupek Kateřiny Lhotské: Březnové ozvěny


			Sloupek Kateřiny Lhotské: Březnové ozvěny

Březen je takový schizofrenní měsíc. Meteorologové jej považují za první jarní, astronomové až do 20. dne za poslední zimní. A jak se na něj dívají pojišťovny, zprostředkovatelé a všichni ostatní, kteří působí na trhu finančních služeb? Jako na třetí měsíc v roce. Co by to také bylo jiného, že…

Tentokrát začnu měsíční ohlédnutí trochu osobněji. V březnu jsem se totiž potýkala s koronamrškou a ta potvora měla dost dlouho navrch. Následky jejího řádění ostatně pociťuji ještě nyní a nikdy bych třeba nevěřila, jak obtížné může být vyjít pár schodů. Je to zkrátka svinstvo, které nepřeju nikomu. A spoléhat na to, že když to na člověka padne, tak jen párkrát zakašle a bude po všem, je značně ošidné. Ve skutečnosti je to loterie, ve které nikdo netuší, jaký los si vytáhne. A takových záležitostí je lepší se nezúčastnit. Proto prosím dělejte všechno pro to, abyste to nechytili. Jako pojišťovácky pozitivní lidé ostatně všichni moc dobře víme, že nejméně následků zanechá to, co nenastane.

A teď už k jednotlivým zprávám. Ony ale vlastně taky s koronamrškou souvisejí.


Mohlo by vás zajímat: Dušan Šídlo: Životní pojištění má to nejlepší před sebou


Společnost AoN přišla se zjištěním, že drtivá většina firem nepočítala ve svých rizikových plánech s nebezpečím světové pandemie. A tak bude prý nutné, aby se na ty, které nás potenciálně zasáhnou v budoucnu, lépe připravily a zpracovaly plány bezpečnostních preventivních opatření. Ve firmách tedy vzniknou projektové týmy, které budou pracovat na rizikových plánech pro případ nějaké příští pandemie. Jejich výstupem bude nepochybně detailní a propracovaný soubor různých opatření. Podle mne však budou mít jednu vadu. Budou totiž přípravou na „minulou válku“. Ta příští pandemie bude totiž tutově úplně jiná…

Ta současná nás zavřela doma, a tak se celá řada kontaktů mezi lidmi odehrává formou videohovorů. Včetně poskytování finančních služeb. V Rakousku udělali na toto téma průzkum a zjistili zajímavé věci. Asi nikoho nepřekvapí, že tímto způsobem probíhaly především soukromé rozhovory a hned za nimi následovaly pracovní schůzky. Pouze v jednotkách procent pak šlo o kontaktování nějaké finanční instituce. Rakušané však považují videohovory jen za nouzové řešení a do budoucna chtějí nadále preferovat osobní jednání. Trochu mi to připomíná moji osobní zkušenost s tibetským čajem (slaný čaj se žluklým jačím máslem). Zajímavá zkušenost, ale příště jsem si dávala raději ten „normální“…


Mohlo by vás zajímat: Postřehy Evy Gmentové: Neserióznost je metla pojišťovnictví


V Německu pro změnu zkoumali vztah mladých lidí k pojišťovnám. Jen 7 % z nich považuje pojištění za férové. Což by zase nebylo až tak překvapivé číslo. Pojišťovnictví žebříčky popularity oborů vždy spíše uzavíralo a mladým je navíc takříkajíc „šumák“. Takže lze jen těžko očekávat, že jej budou vnímat lépe než zbytek společnosti. Překvapivý je ovšem důvod této nedůvěry. Pojišťovnictví je totiž podle nich „sociálně nespravedlivé“. Respondenti průzkumu například tvrdili, že nízkopříjmové osoby by měly platit nižší pojistné než ostatní. A tak je asi nejdůležitějším sdělením tohoto průzkumu, že (nejen) pojišťovny (nejspíš nejen) v Německu čeká ještě pořádná šichta…

A co březnové pranostiky? Patrně všichni znají „Březen, za kamna vlezem“. Což se letos, vzhledem k tomu, že nás okolnosti donutily sedět doma na zadku, naplnilo do puntíku. A vypadá to, že se trefí i obdobná pranostika vztahující se k dubnu. Respektive po část měsíce určitě…

Tento článek nevyjadřuje názor společnosti Creasoft. 

Kateřina Lhotská
vedoucí oddělení analýz a finančních produktů, Creasoft s.r.o.
člen Finanční akademie Zlaté koruny
stříbrná Blogerka roku 2019 serveru iDNES

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články